Blauw-zwarte strepen keren terug bij Club Brugge

© BP
Stefan Vankerkhoven

Woensdagmiddag stelde Club Brugge zijn nieuwe shirts voor het seizoen 2017-2018.

“De nieuwe shirts zijn mooi en ze zitten goed, we zullen ermee kampioen spelen! Ik hoop alvast er veel doelpunten mee te kunnen scoren.” Dat zei Clubspits Jelle Vossen bij de voorstelling van de nieuwe outfit van blauw-zwart. De supportersvereniging Blue Army mocht de shirts van Italiaanse makelij mee helpen ontwerpen. Vlak voor de voorstelling van de nieuwe voetbaluitrusting die Club Brugge volgend seizoen zal dragen, zetten Clubvoorzitter Bart Verhaeghe en Wim De Schacht, vice-president van Daikin Europe, hun handtekening onder een nieuw contract. De voorbije twee jaar was de Japanse fabrikant van warmtepompen en airco al hoofdsponsor van Club Brugge. Dit contract wordt nu met een jaar verlengd.

Macron

Proximus van zijn kant gaat nog twee jaar extra scheep met Club Brugge. Terwijl de telefoonmaatschappij zijn logo achteraan het nieuwe shirt prijkt, zal Daikin het komend voetbalseizoen nog altijd op de borst van de Clubspelers staan. Maar die eer moeten de Japanners delen met een Italiaanse specialist in sportkledij: de firma Macron uit Bologna vervaardigdede truitjes van Club voor het seizoen 2017-2018. De supportersvereniging Blue Army mocht de shirts mee ontwerpen. Geert De Cang en Birger Vandendriessche grasduinden eerst in de geschiedenis van blauw-zwart, bestudeerden alle eerdere truitjes en trokken nadien met een voorstel van ontwerp naar CEO Vincent Mannaert. Club zal in twee totaal tegenovergestelde uitrustingen te zien zijn komend voetbalseizoen. Bij uitwedstrijden in een wit shirt, met een blauw-zwarte horizontale borstband, waarin het logo van de sponsor verwerkt zit. Thuis gaat Club voor een shirt met verticale blauw-zwarte strepen.