’t Charcuterietje in Kuurne promoot lokaal kopen

Gilles en Niels De Keukelaere zijn trotse ambassadeurs. © BRU
Redactie KW

Keurslagerij ’t Charcuterietje is uitgeroepen tot een van de 52 West-Vlaamse winkeliers die hun stad of gemeente een jaar lang mogen vertegenwoordigen als ambassadeur van ‘Koop lokaal’.

Voor zowel Gilles als Niels De Keukelaere en Heidi Deweerdt, de vertrouwde gezichten achter keurslagerij ‘t Charcuterietje, is het de bekroning voor hun harde werk. “Het was onze eerste deelname aan deze wedstrijd en het doet enorm veel deugd om meteen te worden verkozen tot ambassadeur van Kuurne”, vertelt Niels De Keukelaere, die de kok van dienst is binnen.

Derde generatie

“Naast ambassadeur proberen we onze klanten mee bewust te maken van het belang van lokaal kopen. Naast het vertrouwelijk gevoel zorgt lokaal kopen ook voor plaatselijke tewerkstelling. Dat onze klanten ons werk weten te waarderen, geeft ons positieve energie.”

De geschiedenis van slagerij ‘t Charcuterietje gaat 60 jaar terug in de tijd. Het werd opgericht door wijlen André De Keukelaere en Lena Lecluyse. Met Gilles en Niels is ‘t Charcuterietje aan de derde generatie toe. “We zijn meer dan een klassieke slagerij”, gaat Niels verder. “Bij ons vind je ook een zelfbedieningsgedeelte en kan je terecht voor afhaal. Daarnaast verzorgen we ook catering.”

De wedstrijd ‘Ik koop lokaal bij een winkelier van hier’ was dit jaar aan de derde editie toe. Tussen 26 april en 25 mei kon het grote publiek stemmen en ‘stoefen’ met zijn of haar favoriete winkelier, wat uiteindelijk 52 ambassadeurs opleverde. (BRU)