Ontdek de laatste trends & leukste nieuwtjes

Nancy Boerjan

Onze lifestyle-journalisten gaan wekelijks op zoek naar de nieuwste trends en leukste nieuwigheden.

Teer als een bloem

Veerle Stubbe zette op haar 46ste de stap om haar eigen knitwearmerk Vest op te starten. Handgebreide truien in zachte luxegarens, tere tinten en subtiele gaatjespatronen. Een beetje oversized maar soepel vallend weerspiegelen ze een tijdsgeest vol vrouwelijkheid.

295 euro – www.madebyvest.com

 RubenVanVreckem
RubenVanVreckem

Deo voor het leven

Hilde Nys zoekt als apotheker al jarenlang naar echt gezonde verzorgingsproducten. En ontwikkelde een deodorant met alleen maar vegan en snel biologisch afbreekbare ingrediënten, die bovendien hervulbaar is. Verkrijgbaar met de subtiele geur van oolongthee of pompelmoes. Getest en goed bevonden!

14 euro (50 ml, refill van 100 ml: 24 euro) – www.ray.care

Thuis op reis

Stijn Pellegrims, oprichter van de beauty-hotspots Mo’na, liet zich inspireren door herinneringen aan zijn zalige kindertijd voor zijn eigen luxe aromalabel Augusta Aroma. De veganwaxkaarsen, verkrijgbaar in vier verschillende geuren, dompelen je woning onder in een exotische sfeer. Goed voor 60 uur geurgenot.

55 euro www.augusta-aroma.com

Warme of koele lippen?

Is de trend om je lippen knalrood of donkeraubergine te kleuren niet aan jou besteed? Kies dan voor een tijdloze nude tint. Wel uitkijken welke kleur je huid heeft. Als die een warme ondertoon heeft, ga dan voor een warme tint als karamel of perzik. Koelere huidtypes zijn beter af met een roze of beige tint.

20 euro – www.maccosmetics.be

Furore maken

Furore is een Belgisch modelabel dat focust op een seizoensloze, doordachte garderobe. De tijdloze collectie met terugkerende essentials wordt regelmatig aangevuld met enkele uitgepuurde blikvangers, geïnspireerd door kunst, architectuur en natuur.

sjaal 129 euro – www.furore.fashion

Multitasken

Als je woonkamer tijdelijk je werkplek is, kun je maar beter van de nood een deugd maken. Een lang telefoongesprek of een onlinevergadering lenen er zich perfect toe om tegelijk rimpeltjes weg te masseren.

48,90 euro – www.biotylab.com

Mannen met kleur

We hebben eindelijk weer even mogen proeven van de zon, en dat smaakt naar meer: ook de mannencollecties dromen van een mooie toekomst en pakken uit met kleurrijke en florale prints. Niet op reis? In gedachten zeker wel!

119 euro – www.sun68.com

Poëzie in een flesje

Krachtig maar met een gesofisticeerd randje: & Other Stories introduceert zijn nieuwe bad- en verzorgingslijn Déjà Vu Mood. De doordringende geur van jasmijn getemperd door een toets wilde framboos. Pure poëzie voor je lijf.

Bodylotion 9 euro – www.stories.com

Voor en door vrouwen

Op 8 maart, Internationale Vrouwendag, organiseert JBC de derde editie van zijn Local Market. Daarin krijgen acht lokale merken gerund door vrouwen een plaats: van de minerale make-upcollectie van Caroline Rigo tot de herbruikbare watjes met vrolijke lippenprint van Alice B.

14,95 euro (set van 3 watjes) – www.jbc.be

Oppepper

De eerste Primark Cares-collectie houdt de aandacht van studerende Disneyfans vast. Onder het label vind je leuke, betaalbare en duurzaam gemaakte spulletjes om je studieplek een flinke oppepper te geven.

pennendoos 3 euro – www.primark.com