Pauline Grossen heeft meer dan 100.000 volgers op Instagram: “Leuk dat ik mensen kan inspireren”

Pauline Grossen.© LC
Pauline Grossen.© LC
Paul Bruneel

Pauline Grossen (24) schitterde in films als ‘Buitenspel’ en ‘De helaasheid der dingen’, showde als kind de nieuwe collectie van Walter Van Beirendonck, haalde de cover van een Amerikaans magazine en haar foto was te zien op wolkenkrabbers in Japan. Vandaag heeft de naar Lievegem uitgeweken Middelkerkse meer dan 100.000 volgers op haar Instagram.

Pauline Grossen mag dan wel sinds kort uitgeweken zijn naar het Oost-Vlaamse Lievegem, haar ouders wonen nog in Middelkerke en ze komt er nog graag de zilte zeelucht opsnuiven. Het verhaal van een zotte droom die uitkwam voor een jong Middelkerks meisje. “Omwille van mijn job heb ik Middelkerke verlaten en gekozen voor een woonplaats die meer centraal gelegen is. Voor mijn job als content creator/blogger/online influencer moet ik vaak naar Antwerpen en Brussel en dan is het een stuk dichter om vanuit Gent te vertrekken”, zegt Pauline.

Portfolio

Het gaat haar helemaal voor de wind en door haar onverdroten inzet is ze een hype geworden op de sociale media. Op haar profiel @afashiontaste heeft ze meer dan 100.000 volgers op Instagram en met deze volgers deelt ze haar passie aan de hand van inspirerende foto’s en filmpjes. “Wat ik nu doe, is het vervolg van wat ik als kind en jongere al deed. Door de vele fotoshoots die ik vroeger deed, groeide mijn liefde en passie voor mode, fotografie en alles wat creatief is. Ik was er al snel van overtuigd dat ik daar nog meer mee wou doen. Ik had door de vele fotoshoots die ik deed een online portfolio op mijn website staan waar mensen op konden reageren. Eigenlijk was dat een beetje een blog, maar dan voor het echt hip was.”

Een legendarische scène uit De helaasheid der dingen.© gf
Een legendarische scène uit De helaasheid der dingen.© gf

“Ik besloot om daar meer mee bezig te zijn en liet de website ontpoppen tot een echte blog: www.afashiontaste.com . Ik schreef artikels en deelde foto’s over mijn favoriete producten of combinaties in mijn kleerkast. Meer en meer mensen kwamen langs op de website en nu zoveel jaren later heb ik zelfs op mijn profiel @afashiontaste meer dan 100.000 volgers op Instagram. Ik vind het superleuk om te doen en ik steek er ook heel wat tijd in. Dankzij de samenwerking met enkele grote merken zoals Yves Rocher, Armani, Zeb en Pandora is dit nu mijn fulltime job geworden.”

Online magazine

Op haar website en socialemediakanalen deelt ze ook heel veel persoonlijke momenten: haar dagelijkse outfits, de bouw van het huis voor haarzelf en haar vriend, reistips en creatieve foto’s. “Op die manier sta ik nog voor de lens, maar ik kan zelf kiezen wat ik aanneem of doe. Eigenlijk kun je mijn blog en sociale media accounts vergelijken met een online magazine. Ik deel er ook de goede en soms minder goede momenten uit mijn leven. Die goede connectie is heel belangrijk. Ik vind het heel leuk dat ik op die manier mensen kan inspireren en ik krijg ook heel wat reacties van mensen die me volgen. Ik had nooit durven dromen dat ik hiervan mijn job zou kunnen maken.”

“Ik had nooit durven dromen dat ik hiervan mijn fulltime job zou kunnen maken”

Ze studeerde af als communicatiemanager aan de Arteveldehogeschool en volgde daarna een postgraduaat Digital Content & Journalism. Vorig jaar studeerde ze ook af als video- en televisiejournalist en dat is iets waar ze in de toekomst nog iets wil mee doen. En dan nu toch nog even over hoe het allemaal begon. Pauline was pas 7 jaar toen ze dankzij haar communiefoto’s ontdekt werd door een modellenbureau.

Pauline op de rode loper van de film Buitenspel.© gf
Pauline op de rode loper van de film Buitenspel.© gf

“Ik stond supergraag voor de lens en het was een leuke hobby voor mij. Ik deed heel veel fotoshoots en op een dag kreeg ik een telefoontje om auditie te doen voor de film ‘Buitenspel’ van Jan Verheyen. Ik had nog nooit geacteerd, maar ik waagde mijn kans en kreeg de rol. Ik stond er aan de zijde van onder meer Peter Bulckaen, Filip Peeters en Joke Devynck. Al snel kreeg ik andere rollen toebedeeld in films en tv-spotjes en zo was ik in 2009 ook te zien in de film ‘De helaasheid der dingen’.”

Op cover bestseller

“Ik bleef verder shoots doen, soms ook in het buitenland en een van de toppers toen was een shoot in New York die de cover haalde van een Amerikaans magazine. Mijn foto kwam ook op de cover van de roman ‘Where she went’ die in Amerika een bestseller werd. Met de hoeden van Christophe Coppens kon je mijn foto terugvinden op gigantische wolkenkrabbers in Japan. Ik ben blij waar ik sta. Mijn levensmotto is go with the flow en we zien wel waar dat ons brengt.”