Ober en ruitenwasser ontwierp een nieuwe gin

© STEFAAN BEEL
Redactie KW

Jules Hindrickx heeft sinds een aantal weken en eigen gin-merk op de markt, J’Hin 16. De drank scoort alvast in Roeselare.

J’Hin16 verwijst naar de beginletters van zijn naam, die samen klinken als het woord gin. Het cijfer 16 verwijst naar de 16 botanische ingrediënten die het drankje rijk is. “Ik dronk al gin nog voor de hype losbarstte”, begint Jules. “Op een morgen stond ik op met het idee om er zelf een te ontwikkelen en ik ben onmiddellijk in actie geschoten.”

Jules werkt als ober in restaurant Café Flores in de Brugsesteenweg en heeft een eigen schoonmaakbedrijfje, Hindr@all. Op de gin fair in Antwerpen sprak hij Patrick Van Schandevijl uit Aalst aan. “Hij stond aan de basis van de eerste Belgische gin. Hij geloofde in mijn verhaal en een jaar later zaten we samen. Ik wilde vooral een florale gin met appel als extra toets. Er werden 16 kruiden aan toegevoegd. Na enkele proefsessies haalden we het resultaat dat we wilden.”

Succes

Jules ontwierp ook zijn eigen fles, meerbepaald een aarden kruik, om de authenticiteit in de verf te zetten. “Ik sprak mijn contacten aan binnen de horeca en verdiepte me in de gin. Ik gaf ook degustaties, want het boeit me enorm. Er zijn zoveel smaken en combinaties met tonics mogelijk, dat je er niet meteen klaar mee bent. Thuis heb ik aardig wat gin staan, maar over het algemeen valt het goed mee. Zo’n twee à drie keer per week drink ik het, maar ik kan ook genieten van een pintje.” Jules verdeelt zijn merk vooral in Roeselaarse zaken. Het is de bedoeling dat ik ook de rest van West- en Oost-Vlaanderen aanspreek, maar we doen het stap per stap.” (BVR- Foto Stefaan Beel)

Meer in de Krant van West-Vlaanderen, editie De Weekbode Roeselare