Vorig seizoen was het lange tijd stil rond Yves Bruneel, tot hij in Kortrijk plots uitpakte met een Opel Adam R2. "Ik had ondertussen met zowat vanalles gereden en had het een beetje gezien", vertelt de Ieperling. "Ik maakte Ieper mee als toeschouwer en heb daar echt van genoten, maar de microbe bleef natuurlijk kriebelen. Op een gegeven moment werd ik benaderd door Matthieu Depotter, die me een...

Vorig seizoen was het lange tijd stil rond Yves Bruneel, tot hij in Kortrijk plots uitpakte met een Opel Adam R2. "Ik had ondertussen met zowat vanalles gereden en had het een beetje gezien", vertelt de Ieperling. "Ik maakte Ieper mee als toeschouwer en heb daar echt van genoten, maar de microbe bleef natuurlijk kriebelen. Op een gegeven moment werd ik benaderd door Matthieu Depotter, die me een interessant project voorstelde. Voor de 6 Uren van Kortrijk huurden we een Adam om hem te laten kennismaken met de rallysport. Dat viel uitstekend mee, zodat er al vlug plannen kwamen om een stap hogerop te gaan."De keuze viel uiteindelijk op de Porsche 997 GT3 van Fixion. "Een Porsche is niet alleen origineler dan een R5, maar maakt ook meer indruk. Als een R5 voorbijkomt gaat het haar op je armen niet rechtstaan, in tegenstelling tot een Porsche.""De wagen is publicitair interessant, maar biedt ook een ideale mix van plezier en snelheid. In de Short Rally van de Monteberg moesten we wel eerst wat vertrouwen winnen, want de 997 is niet te vergelijken met de 996 GT3 waarmee ik vroeger reed. We hebben het verstandig aangepakt en finishten uiteindelijk als negende. We moesten ongeveer een seconde per kilometer toegeven op Tanghe en Delplace en daar was ik gezien de omstandigheden erg tevreden mee."In Ieper krijgt Bruneel er een pak tegenstanders bij in de GT-klasse. "Hopelijk kunnen we ons wat mengen in de strijd, maar we moeten realistisch blijven. We missen ritme en namen als Snijers, Van Parijs en Monnens hebben toch heel wat aanzien. In Ieper probeer ik het altijd verstandig en tactisch aan te pakken, want dat loont meestal aan het eind. Af en toe gaan we er misschien een proef uitpikken om wat harder aan te vallen. De Porsche ligt ons in elk geval goed. Finishen blijft wel het hoofddoel en is uiteraard ook belangrijk voor onze sponsors. Aan de eindmeet staan in Ieper is voor een klein privéteam haast evenveel waard als een overwinning", besluit Yves Bruneel. (JDH)