Wedstrijdleider Jan Verschaeve gaf uitleg bij de timing en het parcours: "We starten traditioneel op zaterdagnamiddag met de spektakelproef Lavano in Moeskroen. De proef is identiek aan vorig jaar en is vooral voor de toeschouwers interessant omdat ze de wagens verschillende keren zien passeren en de passages zijn telkens zeer spectaculair."
...

Wedstrijdleider Jan Verschaeve gaf uitleg bij de timing en het parcours: "We starten traditioneel op zaterdagnamiddag met de spektakelproef Lavano in Moeskroen. De proef is identiek aan vorig jaar en is vooral voor de toeschouwers interessant omdat ze de wagens verschillende keren zien passeren en de passages zijn telkens zeer spectaculair.""De hoofdschotel wordt opnieuw op zondag opgediend. De deelnemers verlaten het podium op de Grote Markt van Kortrijk om 7.45 uur voor dertien klassementsproeven. De eerste klassementsproef bevindt zich in Aalbeke en die proef is onveranderd. Daarna gaat het richting Marke waar een compleet nieuwe snelheidsrit verreden wordt. Marke is een korte, maar snelle proef met veel variatie. Dan gaat het naar Bellegem waar we misschien wel de scherprechter van de rally hebben. De piloten krijgen er dit jaar vijftien kilometer voor de wielen geschoven en kunnen daar de rally beslissen. De omloop wordt afgesloten met Bevergem waar we geen wijzigingen aangebracht hebben aan het parcours.""Tussendoor wordt de spektakelproef Lavano een tweede maal verreden, maar dan in een langere versie. In totaal hebben we dit jaar 114 kilometer tegen de klok en dat zijn er toch 32 meer dan vorig jaar. De uiteindelijke winnaars verwachten we op het podium op de Grote Markt in Kortrijk omstreeks 17 uur. Zoals de traditie het wil is de toegang tot de verschillende klassementsproeven volledig gratis en zaterdag en zondag wordt het stadscentrum van Kortrijk volledig ingepalmd door de rally. De serviceteams zullen opnieuw zorgen voor een gezellige drukte in Kortrijk."Secretaris en adjunct-wedstrijdleider Ignace Dumortier kreeg dit jaar 160 inschrijvingen binnen. "Na één dag waren we al vol geboekt en ook dit jaar hebben we zowel kwaliteit als kwantiteit", opent hij. "Er staan dit jaar een dozijn R5-wagens aan de start en normaal moeten we de winnaar in die categorie zoeken. Vijfvoudig winnaar Vincent Verschueren heeft een minder seizoen achter de rug, maar in Kortrijk is de Oost-Vlaming steeds op de afspraak en dat zal dit jaar niet anders zijn. Verder zijn we bijzonder trots dat we dit jaar Freddy Loix aan de start hebben. De Limburger keert terug uit zijn pensioen en komt aan de start met de Porsche 997 GT3 van Jochen Claerhout. Omdat ook Patrick Snijers present tekent met zijn Porsche 997 GT3 mogen we een mooi duel verwachten tussen beide kampioenen."Maar er zijn nog kapers op de kust en vooral de Skoda's Fabia R5 mogen we vooraan verwachten. Met Melissa Debackere, Andy Lefevere, Pieter-Jan Mayaert, Tim Van Parijs en Davy Vanneste is er veel kans dat het Tsjechische merk opnieuw zegeviert te Kortrijk. Om de Skoda armada te counteren moeten we rekenen op de Ford Fiesta's van Steve Bécaert en Bernd Casier die in eigen streek zijn comeback maakt.Bij de historics neemt Paul Lietaer (Ford Escort Cosworth) het op tegen Didier Vanwijnsberghe (Toyota Celica) en de jonge belofte Bjorn Syx (BMW M3) die de laatste vier rally's in West-Vlaanderen won met onder andere Ieper en de Omloop van Vlaanderen.(FM )