Je kan Hannes Coudenys kennen als bedenker van Like My Ride, van het boek Ugly Belgian Houses of van de rubriek 'Hannes zegt sorry' in Iedereen Beroemd op één. De Kortrijkzaan is ook zaakvoerder van een creatief bureau Hurae en tussendoor toont hij zijn werk en zijn leven in vlogs op zijn eigen YouTube-kanaal. Dat kanaal verzamelde ondertussen meer dan 7.000 abonnees en dat bereik wil Hannes nu gebruiken voor De Warmste Week.

"Ik vlog twee keer per week en sinds kort heb ik in The Super Hero Office in Kortrijk een eigen vlogstudio", legt hij uit. Die kantoren, mee opgezet door de POM West-Vlaanderen, bieden ruimte aan jonge, startende ondernemers uit de regio. "Je kan die kantoren gratis gebruiken van de POM, maar er is één voorwaarde: je moet iets organiseren voor De Warmste Week. Al snel groeide het idee om aan de hand van mijn vlog geld in te zamelen."

Hoe doet Hannes dat concreet? In elk van de volgende afleveringen - tot en met De Warmste Week - verkoopt hij stukjes 'reclame' in het midden van zijn vlog. "Iedereen die een boodschap in mijn vlog wil steken, kan dat dus doen. Maar je moet er wel geld voor bieden. Wat je wil vertellen en hoeveel je daarvoor wil bieden, kies je helemaal zelf", legt Hannes uit.

De opbrengst van het 'Vloggen for Life' gaat naar het Adoptiehuis, een Vlaamse dienst die bemiddelt bij binnenlandse adoptie. "Adoptiehuis begeleidt zowel de kinderen, als de adoptieouders en de biologische ouders. En dat levenslang. Omdat ik zelf een adoptiekind heb, weet ik hoe hard organisaties als deze steun nodig hebben. "

Wie een minuutje in de vlog van Hannes Coudenys wil kopen, kan contact opnemen via hannes@hurae.be.