Brouwerij De Brabandere zamelt 5.000 euro in voor De Warmste Week

Een groepsfoto van het team (gf)
Rémi Bruggeman
Rémi Bruggeman Medewerker KW

Brouwerij De Brabandere kijkt trots terug op “De Warmste Brouwerijbezoeken”. Dankzij de enthousiaste steun van bezoekers en medewerkers is er een bedrag van 5.000 euro ingezameld voor De Warmste Week, het jaarlijkse solidariteitsinitiatief van Studio Brussel en MNM. Dit jaar stond de strijd tegen eenzaamheid centraal. Daarbij zetten de medewerkers van de brouwerij zich volledig vrijwillig in om bezoekers te ontvangen en samen het goede doel te steunen.

In totaal volgden 500 bezoekers een exclusieve rondleiding door de brouwerij. Een unieke kans om het brouwproces van bieren zoals Bavik Super Pils, Kwaremont en Petrus te ontdekken.

Tijdens De Warmste Week zet Brouwerij De Brabandere zich in tegen eenzaamheid door mensen samen te brengen. “We geloven dat echte vriendschappen ontstaan aan de toog,” zegt CEO Albert De Brabandere. “De mooiste momenten en verhalen deel je met elkaar, het liefst met een goed glas bier erbij.”

Initiatief van het hele team

De actie werd volledig mogelijk gemaakt door de vrijwillige inzet van de medewerkers van Brouwerij De Brabandere, die de bezoekers onthaalden, rondleidingen verzorgden en de bar openhielden. “Het maakt ons extra trots dat al onze collega’s die deze dag hielpen, dit volledig vrijwillig deden,” benadrukt Albert De Brabandere.

Brouwerij De Brabandere organiseerde op vrijdagavond 20 december een feest speciaal voor het personeel. “De Warmste Week draait om mensen samenbrengen en dat geldt ook voor ons eigen team,” zegt De Brabandere. “Het feest was een perfecte afsluiter om onze medewerkers in de bloemetjes te zetten en de verbondenheid binnen het team te vieren.”

Warmste Brouwerijbezoeken

“De Warmste Brouwerijbezoeken”, zo heette de actie die Brouwerij De Brabandere samen met 28 Belgische brouwerijen organiseerden in kader van de Warmste Week tegen eenzaamheid. Met deze actie wilden de brouwers hun sociale rol in onze samenleving nogmaals onderstrepen. Alle 29 deelnemende brouwerijen hanteerden voor deze actie een vaste ticketprijs van € 10. Met 4.176 enthousiaste bezoekers werd een totaalbedrag van € 41.761 opgehaald.