Marcel Vanthilt, Katja Retsin, Barbara Sarafian, Rick de Leeuw en Tatyana Beloy zijn de bekende ambassadeurs voor ‘Oostende in een winters jasje’. De campagne werd woensdag voorgesteld.
Voor de mediacampagne ‘Uitwaaien in Oostende’ betuigen vijf bekende ambassadeurs hun liefde voor de stad in tien concrete toeristische tips. “Geloofwaardigheid is één van de cruciale waarden in deze campagne”, zegt directeur Peter Craeymeersch van Toerisme Oostende. “Onze stad is ook buiten de zomermaanden fantastisch en dat willen we graag bewijzen.”
Een stad heeft meer te bieden dan haar evenementen alleen. Dat is de teneur die burgemeester Johan Vande Lanotte kwijt wil bij de presentatie van de campagne. “Vijftien jaar is er zwaar geïnvesteerd in een ruim evenementenaanbod voor onze stad. Maar Oostende op zich is altijd de moeite van een ommetje waard”, vindt de burgemeester. “Met deze campagne willen we de winterse troeven van Oostende benadrukken. We kiezen er daarom voor om de mediacampagne te combineren met levensechte getuigenissen van mensen die Oostende in hun hart hebben gesloten. Niet zelden zijn dat tweedeverblijvers, hoewel ik die term nogal pejoratief vind en ze liever vervang door ‘parttime bewoners’.”
Bloggers en opiniemakers
Tot die bekende ambassadeurs en ‘Oostendelovers’ mogen we Barbara Sarafian, Marcel Vanthilt, Katja Retsin, Rick de Leeuw en Tatyana Beloy rekenen. Alle vijf geven ze 10 eigen tips waarom de Stad aan Zee hen zo boeit. Van Rock Strangers tot het Fort Napoleon, van de Belle Epoquewijk tot de nieuwe strekdam, van tearoom Vandenberghe tot café La Fayette.
Naast deze bekende ambassadeurs zullen ook bloggers en ‘influentials’ uitgenodigd worden om ‘s winters te komen uitwaaien in Oostende. Op de sociale media wordt de campagne doorgetrokken: via Facebook en Twitter wordt de ambassadeurscampagne verspreid en via Instagram wordt een wedstrijd gelanceerd.
Meer info via www.visitoostende.be.
(ML)
Toerisme
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier