Fit-date (23): Fitness voor coole papa’s

Delphine Steelandt is sportinstructrice en voedingsdeskundige en is als bestsellerauteur van onder meer #fitfood, #fitmom en #fitbody expert inzake alles wat gezonde voeding, uitdagend sporten en bewegen is. Elke week geeft ze hier tips voor een fitte levensstijl.

Vaderdag staat voor de deur. We zetten de sterke beer die zijn nest beschermt in het zonnetje. Maar hoe komt het toch dat papa’s sterk zijn? De belangrijkste reden ligt bij het hormoon testosteron dat onder meer zorgt voor spiergroei.

– Slaapt een man slecht, drinkt hij veel alcohol en heeft hij last van chronische stress, dan geraakt zijn testosterongehalte niet op toerental. Spieren zwakken af, lust verdwijnt en een buikje verschijnt.

– Met enkele kleine aanpassingen aan zijn levensstijl zet je papa (weer) op het rechte pad. Wat meer groenten en gezonde voeding, wat vroeger gaan slapen en sporten. Geen zin om veel te lopen en te trainen? Korte pittige HIIT-work-outs zijn de sleutel tot succes. De korte intensiteit doet het testosteron pieken met voordelen op alle vlakken, zowel esthetisch, mentaal, fysiek maar ook zijn libido krijgt een welverdiende boost.

Work-out van de week

Let’s HIIT it! Drie fitnessoefeningen van topvader én trainer Bert Van Guyze.

Push-ups

Sta in een hoge boog met je buik strak gespannen. Laat je lichaam in een rechte plank naar beneden zakken en richt jezelf in een rechte plank weer op. Adem diep door.

Hoge knieën en armen

Sta rechtop en hef je knieën afwisselend in een hoog tempo en breng tegelijkertijd je armen symmetrisch in de lucht. Breng je rechterbeen en linkerarm omhoog en daarna je linkerbeen en rechterarm.

Prison squat

Sta rechtop met je voeten op schouderbreedte. Breng je billen naar achteren alsof je op een krukje wil gaan zitten en hou je rug recht. Zet druk op de hielen. Hou je handen achter je hoofd met je ellebogen naar buiten gericht.

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.