De corona-quarantaine bezorgt niet enkel volwassenen kopzorgen. Ook de kinderen komen voor uitdagingen te staan. Sommigen zitten non-stop thuis met papa of mama, anderen moeten naar de opvang... Maar hoe hou je al die kids weg uit de lighoek of de zetel?
...

De corona-quarantaine bezorgt niet enkel volwassenen kopzorgen. Ook de kinderen komen voor uitdagingen te staan. Sommigen zitten non-stop thuis met papa of mama, anderen moeten naar de opvang... Maar hoe hou je al die kids weg uit de lighoek of de zetel?- Het is belangrijk dat je eerlijk bent tegenover je kinderen. Ze moeten weten wat er gaande is en mogen deze periode niet zien als vakantie.- Probeer de schoolstructuur zoveel mogelijk te behouden. Opstaan, eten, wat taakjes of puzzels doen, spelen... Die regelmaat houdt hen leergierig en verkleint de drempel wanneer de schoolse activiteiten weer opstarten.- Met tieners zal je het probleem minder hebben, maar hoe hou je kleuters in beweging? Als je zelf tijd maakt om wat te sporten krijg je ze sneller mee dan je denkt. Laat het deel uitmaken van hun regelmaat.- Speciaal voor alle kinderen zet onze zoon Marcel dagelijks wat oefeningen op mijn sociale media. Eenvoudig en leuk, de ideale sportafspraak voor jullie kids, elke dag. Join de #Fitkids-video's op mijn Instagram-account en Facebookpagina onder de naam Delphine Steelandt of zoek #Fitkids met marcel op YouTube. Marcel toont hier drie leuke oefeningen om mee te starten.Ga in een plankhouding staan op de teentjes en de onderarmpjes. Zorg dat de heupjes niet inzakken. Hou vast en doe het spelletje 'om ter langst in plankje staan' met mama en papa.Sta mooi rechtop. Ga door de beentjes met een rechte rug. Tik de grond en spring zo hoog mogelijk in de lucht. Herhaal zo lang mogelijk.Sta met de beentjes gespreid en de armpjes gestrekt opzij. Ga met je linkerhandje naar je rechtervoetje en daarna met je rechterhandje naar je linkervoetje. Doe het tot je moe wordt.