Wordt Damse Leslie Cottenjé Onderneemster van het jaar?

Leslie Cottenjé: "De nominatie voor Onderneemster van het Jaar is een hele eer." © PDV
Piet De Ville

Leslie Cottenjé uit Damme, ceo van Hello Customer, is genomineerd voor de prestigieuze trofee Onderneemster van het jaar. Markant vzw, Unizo en het Agentschap Inoveren en Ondernemen zijn daarmee voor de 20ste keer hun zoektocht naar straf, vrouwelijk ondernemerstalent gestart. Op 27 februari wordt in Brussel bekend gemaakt of zij de onderneemster van het jaar is.

De Damse Leslie Cottenjé maakt een steile opgang in de zakenwereld. In 2015 richtte ze het bedrijf Hello Customer op samen met Joeri Pansaerts en Bram De Vos. Zij bouwden een software platform dat grote bedrijven in staat stelt om de beleving en verwachtingen van hun klanten in kaart te brengen, er op een automatische manier inzichten uit te destilleren en de klantenervaring vervolgens te optimaliseren.

Enorm gegroeid

“Vandaag wordt Hello Customer voornamelijk gebruikt door bedrijven uit de financiële en retailsector in België, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. In eigen land behoren gevestigde waarden als FNG Group, Lunch Garden en JBC tot de klanten. Het gaat snel voor Hello Customer. In drie jaar tijd zijn we enorm gegroeid en ons bedrijf telt nu 20 medewerkers. De dynamiek zit goed en dat geeft een ongelooflijk gevoel”, vertelt Leslie Cottenjé.

De prijs winnen, zou voor het werk van het hele team de kers op de taart zijn

Met de prijs voor ‘Onderneemster van het jaar willen Markant, Unizo en het Agentschap Inoveren en Ondernemen inspirerend vrouwelijk leiderschap bekronen én ook andere vrouwen aanzetten om de sprong naar een eigen zaak te wagen. Bij de selectie van de genomineerden gaat de jury op zoek naar ambitieuze verhalen van vrouwen met een visie, innovatie- en daadkracht.

Internationaal

Voor Leslie komt haar selectie enigszins als een verrassing: “De nominatie voor Onderneemster van het Jaar is een hele eer. De prijs winnen zou voor het werk van het hele Hello Customer-team en de evolutie die we hebben doorgemaakt de kers op de taart zijn”, stelt ze. “Eigenlijk had ik nooit gedacht dat ik ceo zou worden. Tijdens een meeting schoven mijn collega’s mij naar voor om het bedrijf te leiden. Vanaf dan ben ik er bedachtzaam, maar stevig in gevlogen en had ik één doel voor ogen: van Hello Customer een succesvol én internationaal bedrijf maken, een referentie voor klantgerichte bedrijven en organisaties. Ons in Gent gevestigde bedrijf heeft alvast de wind in de zeilen. Het feedbackplatform zal de komende maanden verder worden uitgebouwd om klanten nog sneller en beter te begrijpen om op alle mogelijke momenten met hen te communiceren: in de winkel, door customer service e-mails en op sociale media. Steeds meer sectoren zijn geïnteresseerd in het AI-platform. Om de stijgende vraag de baas te blijven, zoeken wij trouwens nog nieuwe medewerkers.”

Leslie steunen voor haar nominatie als Onderneemster van het Jaar kan door te stemmen op http://www.markantvzw.be/womedaward/.

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.