Dertien horecazaken in Groot-Kortrijk willen zich als gezinsvriendelijk profileren en pakken vanaf september uit met een logo.
Dat wordt een kikker die een koksmuts draagt. In de dertien zaken zullen vanaf de grote vakantie onderleggers liggen die de kinderen kunnen inkleuren. Ze kunnen dan ook een naam voor het amfibie kiezen. “Op de onderlegger staat een aantal opties – zoals Smul – maar de kinderen kunnen ook zelf een naam voorstellen”, zegt horecamanager Elke Vanderbeken.
Het idee om met een ‘gezinsvriendelijk logo’ uit te pakken komt van Virginie Feys van De Neerbeek in Bissegem. “We bieden al kindergerechten aan en er is een opstapje voor kinderen in het toilet aanwezig, zodat ze gemakkelijker hun handen kunnen wassen”, vertelt ze. “We willen daar verder op borduren en nog meer op kinderen, en eigenlijk gezinnen, focussen. Dat wil ook zeggen dat we hen met de glimlach ontvangen.”
Veel interesse
Schepen van Economie Rudolf Scherpereel (N-VA) looft het initiatief. “Gezinnen gaan ook graag eens op restaurant. Het liefst natuurlijk waar ze met de glimlach worden ontvangen en waar de kinderen zich kunnen bezighouden. De werkgroep bestaat uit dertien mensen, maar intussen hebben zich al een aantal horeca-uitbaters gemeld. Zij willen al meedoen.”
De dertien zaken zijn Café Rouge, De Heeren van Groeninghe, De Trog, Het Geroosterd Nootje, Kaffee Damast, Ode’s, Salon-En-Vie, Souffleur, Tarterie, Vincent, Wafelatelier (allen Kortrijk), De Neerbeek (Bissegem) en De Groene Wandeling (Bellegem).
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier