Maisonique helpt mensen om zelf hun woning te verkopen

Nathalie De Baene ondersteunt mensen die hun huis willen verkopen. © Davy Coghe Davy Coghe
Piet De Ville
Piet De Ville Medewerker KW

Met de opstart van Maisonique neemt Nathalie De Baene een bijzonder plaats in de vastgoedsector in. “Ik voel dat de vastgoedmakelaar voor sommige verkopers enkel een ondersteunende rol hoeft te spelen. Daarom werken we met een vooraf bekend bedrag op maat van de behoeften van de klant”, zegt Nathalie.

In een in de Brugse regio erg drukke of misschien wel bijna verzadigde markt van vastgoedmakelaars probeert Nathalie De Baene (36), al 13 jaar actief in de vastgoedbranche, toch nog een voet tussen de deur te krijgen. Dat doet ze niet met de oprichting van een ‘gewoon’ vastgoedkantoor waar woningen tegen een commissie van eigenaar veranderen maar wel met de start van een alternatief concept: ‘Maisonique’.

Ondersteunend

“Ik ben in 2011 gestart in de vastgoedsector als makelaar bij een kantoor in Knokk-Heist, vanwaar ik afkomstig ben. Nu woon ik al vier jaar in Sint-Kruis bij Brugge en run ik samen met mijn man Robby Moerman vastgoedkantoor Immo l’Atelier, vooral gericht op de tweedeverblijfsmarkt aan de kust”, vertelt Nathalie. “Maar ik voel dat er nood is aan meer, dat er een gemis in onze sector moet ingevuld worden. De informatieplicht heeft ervoor gezorgd dat er nog nooit zoveel documenten beschikbaar moesten zijn voor de koper. Daarnaast is het dankzij digitalisering makkelijker dan ooit om deze documenten online aan te vragen. We zien ook dat mensen mondiger geworden zijn en zelf beter ingelicht zijn”, vertelt ze.

“Hieruit is het concept van Maisonique gegroeid. Voor sommige kopers die zelf wat de handen uit de mouwen willen steken moeten vastgoedmakelaars enkel een ondersteunde rol spelen, met tips over verkoopbaarheid of met juridische bijstand”, gaat Nathalie verder. “Wij bieden drie formules waarbij de klant kan kiezen hoeveel hij of zij uit handen wil geven. Dus werken we niet met commissie, maar wel met een bedrag dat op voorhand bekend is en op maat van de behoeften van de klant. Op die manier kunnen verkopers een mooi bedrag besparen dat ze bijvoorbeeld kunnen investeren in de renovatie van een nieuwe woning.” (PDV)

Alle info: www.maisonique.be

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier