Mevrouw Pauline, de leerkracht 'spreken' van de OKAN-klas van KTA Brugge moest creatief zijn om haar leerlingen in corona-tijden blijvend te laten converseren. Dus vroeg ze hen om filmpjes te maken over hoe ze deze bijzondere tijd beleven. Er werd creatief talent ontdekt. Zoals dat van Alexandra, van oorsprong uit Albanië.

Nu onderwijs een veelbesproken thema is, is het verfrissend ook leerlingen aan het woord te laten. In dit geval een leerlinge die haar leven al eens een nieuwe wending zag nemen, want ze komt uit Albanië en is nog geen jaar in België. Corona verandert haar leven opnieuw.

Welke impact heeft dat? Alexandra praat erover in haar creatieve opdracht. Gebruikmakend van de gekende leerstof en woordenschat, uit ze haar gevoelens. 'Noodonderwijs' leidde zo tot de creatie van een positieve en krachtige boodschap.

Mevrouw Pauline, de leerkracht 'spreken' van de OKAN-klas van KTA Brugge moest creatief zijn om haar leerlingen in corona-tijden blijvend te laten converseren. Dus vroeg ze hen om filmpjes te maken over hoe ze deze bijzondere tijd beleven. Er werd creatief talent ontdekt. Zoals dat van Alexandra, van oorsprong uit Albanië. Nu onderwijs een veelbesproken thema is, is het verfrissend ook leerlingen aan het woord te laten. In dit geval een leerlinge die haar leven al eens een nieuwe wending zag nemen, want ze komt uit Albanië en is nog geen jaar in België. Corona verandert haar leven opnieuw.Welke impact heeft dat? Alexandra praat erover in haar creatieve opdracht. Gebruikmakend van de gekende leerstof en woordenschat, uit ze haar gevoelens. 'Noodonderwijs' leidde zo tot de creatie van een positieve en krachtige boodschap.