Vanavond stelde het stadsbestuur het nieuwe logo van de Arnoldusstad voor. “We gaan met de kleuren terug naar wat ooit, vanaf de tweede helft van de 15de eeuw op de afbeeldingen van het wapen van onze stad, stond: het wit-blauwe geschaakte schildje”, verklaart burgemeester Anthony Dumarey, als liberaal uiteraard blij dat zijn stad gelinkt wordt aan blauw.
“En met de slogan Altijd Beleving wordt verwezen naar het rijke verleden van Oudenburg, maar ook naar de bloeiende toekomst van deze stad”, legt de burgervader nog uit.
Op het logo zie je een verbinding tussen de letters D en B (van Oudenburg). “Die staan symbool voor de verbindende functie van onze stad. De boog verwijst naar het Castellum met zijn toegangspoorten, want Oudenburg ligt langs de belangrijke verbindingsweg naar het noorden die gebruikt werd door de Romeinen. En dan is er nog de Abdijhoeve met zijn riante toegangspoort”, stelt Anthony Dumarey.
“Oudenburg vormt ook de verbinding tussen de kust en het hinterland en wil zeker als verbindende stad werk maken van een stad voor iedereen. Het nieuwe stadslogo illustreert tenslotte de nieuwe wind die sedert 2019 door deze stad waait. De Romeinen wisten het destijds al: in Oudenburg moet je zijn”, zegt een trotse burgemeester.
Het nieuwe logo en de huisstijl zullen vanaf voor zowel de stad als het OCMW worden gebruikt. “Om als één organisatie te communiceren”, zegt het stadsbestuur.
Geldprijs
Het was Eline Cheyns, geboren en getogen Oudenburgse die nu in Antwerpen woont, die de wedstrijd voor het ontwerp won. Zij is grafisch ontwerper en heeft haar eigen zaak. Daarmee haalt Eline een geldprijs van 1.000 euro binnen. (LIN)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier