Joachim Boudens en Gert de Mangeleer pakken op de website van Hertog Jan sinds kort uit met een webshop.
Dringt een commercialisering zich op bij Hertog Jan? “We moeten mee met onze tijd. Een webshop is anno 2015 goed ingeburgerd bij het grote publiek”, zegt Joachim Boudens. “Cadeaubonnen om hier te komen eten aan een bepaalde prijs bestaan al langer. Verder hebben we ook een kleine shop in het restaurant zelf. Noem het een optimalisatie van de commerciële mogelijkheden. Als bedrijf moeten we winst maken om onze 27 werknemers in dienst te houden. Dan moet je niet bang zijn om als onderneming commercieel te denken. De webshop is een onderdeel van die ontplooiing, al blijft het restaurant onze corebusiness”, zegt de sommelier.
“De term merchandising vind ik wat extreem uitgedrukt. Het doet me denken aan caravans met vlaggen en sjaals op onze parking. Zo ver gaan we het niet drijven, maar uiteindelijk is het wel een stuk van de beleving. Het publiek spaart om iets speciaals te vieren bij Hertog Jan. Ze willen dat consumeren tot in het maximum. Sommige bezoekers willen hun familie verrassen met een klein souvenir van onze zaak. Dat is een stukje marketing, maar dan wel op een stijlvolle manier.”
Alle producten van de webshop kan je bekijken op http://shop.hertog-jan.com/nl, je ziet er onder andere tafellinnen en boeken, maar ook door de sommelier geselecteerde wijnpakketten en zelfs handbalsem.
(MF – Foto MF)
Horeca
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier