Horeca Brugge wil het imago van de restaurants in de stad oppoetsen na de negatieve recensies op twee horecazaken vorige zomer.
Vorig jaar ontstond er aardig wat commotie toen er vernietigende online recensies waren verschenen over horecazaken in het Brugse. Ook een filmpje dat viraal ging en waarin te zien was hoe een licht ontvlambare ober enkele klanten de huid vol schold, deed er geen goed aan.
Horeca Brugge besloot toen al om niet bij de pakken te blijven zitten en stak de koppen bij elkaar. Dat heeft nu geleid tot het initiatief waarbij uitbaters een ‘mystery visitor’ van een privéfirma kunnen inhuren om anoniem een bezoek te brengen aan hun zaak. Dat doen ze weliswaar nog altijd op eigen initiatief. Die expert ter zake bezorgt hen vervolgens nadien een evaluatie van zijn of haar bezoek: wat kan er beter, welke zijn de opmerkingen, welke conclusies moeten de zaakvoerders hieruit trekken?
Horeca Vlaanderen helpt het initiatief deels mee betalen.
(FJA)
Horeca
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier