Begin april start in Spanje een promotiecampagne die inspeelt op de nieuwe rechtstreekse vliegverbinding tussen Barcelona en de luchthaven Oostende-Brugge.
De campagne zal de individuele Spaanse reizigers inspireren om een citytrip te plannen naar Oostende, Brugge en Gent. Voor deze bestemmingspromotie werkt de vzw Toeristische Ontsluiting West-Vlaanderen met een budget van 180.000 euro.
De vluchten vanuit en naar Barcelona worden uitgevoerd door Jetairfly. De rechtstreekse verbinding start op 17 april. Voor de promotiecampagne wordt samen gewerkt met Globally, een mediabedrijf in Barcelona dat zich specialiseert in promotie van toeristische bestemmingen en omvat een hele reeks acties gedurende het voorjaar. Opvallende initiatieven zijn zeker de bekleding van trams en bussen op de belangrijkste verkeersas in Barcelona. De actie gebeurt in samenwerking met de belangrijkste regionale kranten en reismagazines. Ook online en via sociale media zullen klanten benaderd worden en krijgen zij een concreet boekbaar aanbod voorgeschoteld. Na een evaluatie in juni wordt beslist over een tweede campagnegolf in het najaar.
Toeristische ontwikkeling
De initiatiefnemer van deze toeristische campagne is de vzw Toeristische Ontsluiting West-Vlaanderen. De vzw is opgericht om de luchthaven Oostende-Brugge in te schakelen in de internationale toeristische ontwikkeling van West-Vlaanderen en van Oostende, Brugge en Gent in het bijzonder. Zeven partners zorgen voor de financiering: de provincie West-Vlaanderen, Brugge, Oostende, Gent, Hotels Brugge, Horeca Middenkust en Toerisme Vlaanderen.
Toerisme
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier