De trofee gaat naar de organisatie die zijn partners/sponsors het meest te bieden heeft.
De kustploeg werd woensdag bekroond tijdens het prestigieuze gala van de Belgian Sponsorship Awards in Brussel. Onder het oog van vele nationale en internationale topbedrijven en de belangrijkste marketeers kreeg KV Oostende de award als ‘Rightsholder of the Year’. Deze trofee gaat naar de organisatie die zijn partners/sponsors het meest te bieden heeft, als gastheer op het vlak van hospitality, de beste visibiliteit in de meest ruime zin en qua totaalaanpak van sponsorbegeleiding tot de activatie om het merk of product in de kijker te zetten. Het is een bekroning voor het hele team achter de schermen van de club.
In de categorie ‘Rightsholder of the Year’ moest KV Oostende het opnemen tegen het BOIC en de Telenet Fidea Lions, de veldritploeg van Sven Nys.
“Het was al een hele eer om genomineerd te zijn,” oppert Tine De Groote, marketingmanager bij KV Oostende. “We hadden een lijvig dossier ingediend met daarin de cases die we hadden uitgewerkt voor en met enkele partners zoals Maes Pils, Elindus en Filou van Brouwerij Van Honsebrouck. In dat dossier toonden we aan hoe we onze partners ontvangen en begeleiden op KV Oostende. Het hele proces van de activatie die we met hen doorlopen van opstart over briefing tot uitwerking en opvolging van de actie, hebben we haarfijn uit de doeken gedaan.”
Deze trofee is bijzonder welgekomen voor KV Oostende, net in een periode waarin de buitenwereld veel vragen had bij de overname van de club. Sponsors zouden weglopen, de club zou het moeilijk krijgen, enz… . Maar niets is minder waar.
“Deze nationale erkenning is een trofee voor het volledige team naast het veld. Dat gaat van ons onderhoudspersoneel, die de boarding en de netheid in het stadion verzorgt, over onze dossierbeheerders, sales mensen, communicatiedienst tot zelfs bijvoorbeeld onze vrijwilliger die altijd voor de foto’s van al onze acties zorgt,” zo benadrukt Algemeen Directeur Patrick Orlans. “De eigenaar is misschien wel veranderd, maar dit is het bewijs dat we even goed werk blijven leveren. Logisch, want het team binnen de club blijft hetzelfde en dat garandeert een vlekkeloze continuïteit voor onze partners/sponsors. Dat biedt gemoedsrust en is een garantie op succes.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier