In Lauwe opende Santa Maria Grill Hut zopas de deuren. Als eerste in de regio kun je er terecht voor grillspecialiteiten, via het afhaalsysteem. “Geen van onze klanten hoeft honger te lijden, want hier is meer altijd beter dan minder.”
Van een rundersteak tot kipdrumsticks? Of wat dacht je van een stevige portie merguez? Santa Maria Grill Hut, de gloednieuwe afhaalzaak in de Goevrouwestraat, heeft het allemaal op de kaart staan. “En dan heb je onze côte à l’os van minimum 500 gram nog niet gezien! Met natuurlijk de oerklassieker, zijnde de spareribs!” Maged Soliman (44) en zijn echtgenote Nancy (44) besloten hun zaak in het hartje van Lauwe te installeren. “We zijn eigenlijk afkomstig van Kortrijk maar met drie kinderen begon het huis wat klein te worden. Zo zijn we aan onze zoektocht gestart naar een nieuwe stek, waar we zowel konden wonen als werken. Het werd Lauwe, waar we na wat renovatiewerken van start konden met Santa Maria Grill Hut.”
Ervaring
De keuze voor grillspecialiteiten was er eentje dat het koppel erg bewust nam. “Ik heb ondertussen bijna 30 jaar ervaring als kok en wist me ook te verfijnen in verschillende stijlen. Van de Franse specialiteiten tot meer wereldse gerechten? Ik heb in die jaren allemaal zien passeren. Zo merkte ik ook dat grill-restaurants, vooral waar je kunt afhalen, niet in overvloed aanwezig zijn. Het is wel een keuken die steeds maar meer aan populariteit wint. We grillen immers ons vlees zonder olie of vet en dat is heel wat gezonder. We staan er ook op dat alles zelfgemaakt is. De standaardschotels zoals een spaghetti of vol-au-vent? We maken het hier zelf in de keuken.”
“In al die jaren heb ik geleerd dat ik aan klanten geen dingen moet beloven die ik niet voor de volle 100% kan waarmaken”
Op dit moment kun je bij Santa Maria Grill Hut enkel afhalen. “We hebben hier dan misschien wel plaats om mensen te laten zitten, we moeten ook realistisch blijven. Op dit moment runnen mijn echtgenote en ik de zaak en we willen ons vooral focussen op kwaliteit en service. In al die jaren heb ik geleerd dat ik aan de klanten geen dingen moet beloven, die ik niet voor de volle 100% kan waarmaken. We gaan eerst onze zaak zoals die nu is, stevig op poten zetten en dan zien we wel. Onverwachte situaties zijn er altijd, zoals we hadden met onze telefoonverbinding. We zijn een afhaalrestaurant en plots konden klanten, van dag op dag, ons niet meer bereiken. Na heel wat verhitte contacten met onze provider, bleek een technisch probleem aan de basis van alles te liggen. Dat is nu allemaal verholpen, net omdat we ons daarop konden concentreren.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier