Leegstaand volkscafé Victoria krijgt dankzij Timon (25) en Ruben (24) een nieuw leven

Timon Logie en Ruben Wostyn © MD
Margot Demeulemeester
Margot Demeulemeester Stadsreporter Kortrijk

Het volkscafé aan de Hugo Verriestlaan, nabij de spoorwegtunnel, bestaat al meer dan 100 jaar. Onder de naam Victoria stond het pand al enkele jaren leeg, tot nu. “We willen er een sportcafé van maken”, zeggen uitbaters Timon Logie (25) uit Harelbeke en Ruben Wostyn (24) uit Beselare. ‘TwentyOne Kortrijk’ gaat zaterdag 1 februari open.

Timon Logie en Ruben Wostyn kennen elkaar van het studentenleven aan de hogeschool VIVES in Torhout. “We zaten veel samen op café en waren vroeger lid van studentenclub Athnikè. Nu zijn we ook collega’s in RHIZO Sportschool Kortrijk”, vertelt Ruben.

“Ik wou al lang een eigen café openen, maar met een vrouw en een baby moest dat wel nog in de planning passen. We hebben lang gezocht naar een goed pand. Foto’s die je online tegenkomt, zien er vaak veelbelovend uit tot je komt kijken. Toen kreeg ik toevallig Victoria in het oog. Ik passeer hier bijna iedere dag met de fiets en stuurde zelf een berichtje naar Brouwerij Omer Vander Ghinste”, vertelt Timon.

Carte blanche

Het duo kreeg van de brouwerij carte blanche. “We zien veel mogelijkheden hier. We willen een viertal schermen uithangen voor sportuitzendingen, denk aan voetbal, NBA, Formule 1, darts. In september hebben we met een paar collega’s een minivoetbalploeg opgericht, dit zal hun stamcafé worden en we hopen nog verenigingen aan te trekken die een clublokaal zoeken”, vertelt Timon.

“We hopen nog verenigingen aan te trekken die een clublokaal zoeken” – Timon

“Daarnaast willen we hier ook themafeestjes organiseren zoals Halloween, een foute party, Valentijn met een bandje die aangeeft of je single bent of niet”, vult Ruben aan. “We willen een Kortrijkse trekpleister worden, met pintjes aan 2,50 euro en enkele cocktails die volgens het seizoen variëren.”

Het interieur van het hoekpand wordt onder handen genomen. Timon en Ruben kiezen voor muren in groene tinten volgens het kleur van hun logo en zwart meubilair. “Voor de naam zochten we in eerste instantie naar iets dat makkelijk in de mond ligt, zo kwamen we uit op ‘TwentyOne’. Het staat voor jeugdigheid en vernieuwing. We zijn met twee, maar vormen één team.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier