Oostende pakt als eerste stad in de Benelux uit met een virtuele beurs: AutOostende. Door het wegvallen van het autosalon in Brussel zien veel autohandelaars hun beste verkoopmaand van het jaar als sneeuw voor de zon verdwijnen. Het Economisch Huis Oostende werkte daarom in sneltempo een alternatief voorstel uit om de sector te ondersteunen.
“AutOostende wordt een volwaardige virtuele beurs met een unieke balans tussen de digitale wereld en de normale fysieke beleving”, vertelt schepen voor Ondernemen Charlotte Verkeyn (N-VA). “Zo zal je live via een chattool vragen kunnen stellen aan de autohandelaars, zal je testritten kunnen boeken en afspraken inplannen, kan je catalogussen raadplegen, filmpjes bekijken en uiteraard ook offertes aanvragen. We hopen via deze weg een extra toegevoegde waarde te creëren voor de lokale autosector die het nu moeilijk heeft.”
Duurzame wagens
Voor deze eerste editie van AutOostende werden alle Oostendse auto- en motorhandelaars aangeschreven. Volgende merken nemen deel aan het salon: BMW, Citroën, Dacia, Ford, Honda, Kia, Lexus, Nissan, Peugeot, Range Rover, Renault, Suzuki, Toyota en Vespa. Verder zal er ook een stand met mobilhomes aanwezig zijn.
Met AutOostende biedt het Economisch Huis Oostende een overkoepelend onlineplatform waar eigen acties van de autodealers samen in de kijker worden geplaatst. Via een globale promotiecampagne voor het virtuele autosalon zullen zo meer mensen bereikt worden en wordt de lokale autohandel onder de aandacht gebracht. Daarnaast zal er ook extra gefocust worden op de promotie van duurzame wagens. (JD)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier