Nieuws uit eigen huis: The New York Times (NYT) – een van ’s werelds meest bekende en prestigieuze kranten – kiest Roularta uit Roeselare als partner voor het drukken van zijn maandelijkse lifestylebijlage T Magazine. “Onze drukkerij – de grootste offsetdrukkerij van het land – dankt de samenwerking aan voortdurende investeringen in innovatie en duurzaamheid”, vertelt directeur Steven Renders van Roularta Printing.
Enkele maanden nadat de drukkerij een partnerschap afsloot met de Britse uitgeverij The Financial Times, kiest ook het Amerikaanse The New York Times Roularta Printing als drukpartner.
Belangrijke mijlpaal
“We nemen het drukken van The New York Times Style Magazine – kortweg T Magazine – voor onze rekening. Het gaat over zowel de editie voor het Verenigd Koninkrijk als de internationale editie voor alle andere markten buiten Noord-Amerika. Begin februari rolden de eerste exemplaren van de pers.”
“We zijn vereerd dat NYT Roularta Printing gekozen heeft als partner voor het drukken van T Magazine. Voor ons is dit een belangrijke mijlpaal: nooit eerder mochten we zo’n significante oplage voor de Britse markt drukken”, zegt directeur Steven Renders van Roularta Printing.
(lees verder onder de foto)
De keuze van The New York Times voor Roularta Printing dankt het Roeselaarse bedrijf aan zijn solide reputatie, centrale ligging in West-Europa en de continue investeringen in innovatie en duurzaamheid. Zo investeerde Roularta afgelopen jaar 4,5 miljoen euro in energie-efficiënte droogovens, wat de CO2-uitstoot met 14% reduceerde.
“Het toevertrouwen van T Magazine aan Roularta Printing is een strategische keuze om de toekomst van de internationale editie van onze magazines veilig te stellen”, stelt Helen Konstantopoulos, VP Int. Circulation & Development (NYT).
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier