Ontdek de laatste trends & leukste nieuwtjes

Nancy Boerjan

Onze lifestyle-journalisten gaan wekelijks op zoek naar de nieuwste trends en leukste nieuwigheden.

Alles komt terug

In de 19de eeuw gaven Engelse vissers hun thuisblijvende vrouw twee, door een ketting met elkaar verbonden, porseleinen hondjes als souvenir. Maar de zogenaamde ‘hoerenhondjes’ zouden ook aan het venster van prostituees hebben gestaan. Vandaag vormt de ketting een inspiratiebron voor de nieuwe collectie van Johny.

pantalon 249 euro – www.wearejohny.com

 Kim De Molenaer
Kim De Molenaer

Juwelen voor jongeren

Toen kinderpsychiater Ilse Van Loy aan juweelontwerpster Anne Zellien vroeg of ze mee haar schouders wilde zetten onder een project ten voordele van vzw Huis 8, aarzelde zij geen seconde. De vzw die Ilse samen met haar man Peter Van de Veire oprichtte, helpt kansarme jongeren aan een therapietraject. En dochter Jitske toonde zich graag bereid om de juwelencollectie aan ons voor te stellen.

Prijzen van 79 tot 698 euro – www.annezellien.be

Zorgeloos zonnen

Wist je dat UV-straling door ramen heen gaat en zelfs op bewolkte, mistige en regenachtige dagen schadelijk is voor je huid? Producten met een zonnefilter met minimaal SPF 30 zijn dus geen overbodige luxe. Onder meer de dagcrème uit de cosmeticalijn Paula’s Choice voldoet aan die norm.

39 euro – www.paulaschoice.be

Voor hem en haar

Loafers worden dé schoenentrend voor het komende seizoen. Zowel vrouwen als mannen trekken ze aan, een trend die meteen ook aangeeft dat de grenzen tussen dresscodes voor mannen en vrouwen alsmaar meer vervagen.

190 euro – www.sebago.be

Blij van broeken

Op de catwalk viel er niet naast te kijken: onze benen krijgen alle vrijheid in wijde, soepel vallende pantalons. Een trend die we ook in de winkelrekken terugvinden én waar we blij van worden, want toch net iets meer verhullend dan de onverbiddelijke skinny jeans en sigarettenbroek.

89 euro – www.cks-fashion.com

Kribbelnostalgie

Alle technologie ten spijt blijft het prettig om invallen en ideetjes, of gewoon een vluchtige notitie neer te pennen in een boekje. De collectie van Penco neemt je met haar retrolook zo mee terug in de tijd.

7,95 euro www.stadleest.be

Mooi met restjes

Trendmerk Fjällräven lanceert de duurzame Samlaren-capsulecollectie met unieke, genummerde rugzakken, jassen voor mannen en vrouwen, totebags en caps, gemaakt van reststof van het merk. De stukken zijn net zo functioneel en betrouwbaar als die van de reguliere collectie, en tonen meteen ook aan dat upcycling allerminst saai hoeft te zijn.

129,99 euro – www.fjallraven.com

Leer van kop tot teen

H et iconische zwarte leren jasje is nog nooit uit beeld geweest, en vindt dit voorjaar alweer een plaatsje in de trend om leer te dragen, van kop tot teen en in alle modekleuren. Heel wat merken kiezen daarbij voor het zachte en stevige vegan leer als alternatief.

79,99 euro – www.lolaliza.com

Warmpjes opgeborgen

Techniek, functionaliteit en een knappe vormgeving in één: de designcollectie Niva van Vasco zet in op deze opdracht. De badkamerradiator Niva Bath staat verder van de wand af zodat aan de achterzijde van de radiator extra ruimte ontstaat, met een kapstok en drie leggers.

Prijs op aanvraag – http://www.vasco.eu

Door een roze bril

Roze glazen in je zonnebril verminderen vooral de schittering van het licht. Ze verhogen de zichtbaarheid en het contrast. Een aanrader voor wie bijvoorbeeld op een bewolkte dag op de skipiste staat. En in afwachting de perfecte match met de nieuwe voorjaarscollectie natuurlijk.

49,95 euro – www.pilgrim.net

Straffe koffie

Koude koffie waar je een extra energieboost van krijgt. Het geheim? Koud water ongeveer 18 uur laten druppelen op verse grof gemalen koffiebonen waardoor het cafeïnegehalte dubbel zo hoog wordt. Cold Drip Coffie bevat geen chemische of artificiëleingrediënten en amper calorieën.

2 euro – www.insurgent.be

Uitpakken met kunst

De Mona Lisa of Venus van Milo dicht bij je hart of toch liever een werk van de Japanse prentkunstenaar Hokusai? Kledingretailer Uniqlo zet wereldberoemde kunstwerken op T-shirts, sweaters en hoodies. Hoef je niet langer naar het Louvre om al dat moois te zien…

14,99 euro – www.uniqlo.com