Derudder Cleaning zorgt voor primeur in Kortrijks Guldensporenstadion met gepersonaliseerde zitjes

Redactie KW

KV Kortrijk krijgt voor zijn eerste thuismatch van het nieuwe seizoen, zaterdag 3 augustus Sporting Charleroi op bezoek in het Guldensporenstadion. De aandachtige supporters en bezoekers zullen er iets merkwaardigs opmerken. Stijn Haghebaert en Baudewijn Vancoillie lakten twee zitjes in het zwart en voorzagen ze van de naam en het logo van hun bedrijf. Het is de eerste keer dat zo iets gebeurd in een Belgisch stadion.

Stijn Haghebaert, CEO en gedelegeerd bestuurder van Derudder Cleaning, nam vorig jaar de leiding van het reinigingsbedrijf uit Deerlijk in handen en zette meteen stevig in op zichtbaarheid. Bovenop campagnes op de intussen klassieke socialemediakanalen en een update van de bedrijfswebsite, stak hij het logo in een nieuw jasje, investeerde in hightech-vrachtwagens en liet al het rollende materieel opnieuw beletteren. Maar daarmee is de kous voor de nieuwbakken CEO nog lang niet af.

Een van de Kerels

Hij en zijn vennoot Baudewijn Vancoillie hebben een hart voor voetbal. Allebei hebben ze sinds jaar en dag een seizoensabonnement voor hun club: KV Kortrijk oftewel de Kerels. Die sympathie voor de club vertaalde zich onlangs in een partnership tussen KV Kortrijk en Derudder Cleaning. Stijn Haghebaert: “We hebben een tijdje geleden een sponsorcontract getekend bij KV Kortrijk voor het seizoen ’19-’20.”

Pieter Vandoolaeghe, partnership manager bij KV Kortrijk: “Naast een tafel van 10 personen in het clubrestaurant waar ook bestuursleden van beide partijen aan tafel schuiven, bevat de overeenkomst een minuut ledboarding langs het veld, een leuk filmpje dat op alle schermen in alle horecaruimtes te zien zal zijn en twee abonnementen.

Uniek

Maar daar stopt het niet. Na overleg tussen Derudder Cleaning en KVK kwamen de heren op het idee om hun twee zitjes te lakken in het zwart, voorzien van het logo en de naam van het bedrijf. Het sponsoren van zitplaatsen in een voetbalstadion is op zich niet nieuw – denk bijvoorbeeld aan de zetels in de dugouts van clubs – maar stadionzitjes zijn wel degelijk een primeur. “We zijn de eerste in België die hiermee uitpakken. Maar ik ben ervan overtuigd dat we niet de laatste zullen zijn”, zegt Stijn Haghebaert.

Met de twee in het oog springende stoeltjes wil hij ‘vrienden van Derudder Cleaning’ de kans geven om een wedstrijd van de Kerels bij te wonen. “Op onze Facebookpagina zullen regelmatig wedstrijden georganiseerd worden, waarbij we telkens twee winnaars zullen aanduiden die een wedstrijd vanop onze stoeltjes zullen kunnen volgen”, besluit Stijn Haghebaert.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier