Afgelopen weekend werd tijdens het lanceringsevent in Hostel Groeninghe te Kortrijk het startschot gegeven voor een nieuw tijdperk in de geschiedenis van de Vlaamse Jeugdherbergen. Met de nieuwe naam en de bijbehorende slogan ‘sleep tight, travel bright’ kijkt Hi Flanders vooruit naar een toekomst waarin het meer dan ooit de internationale reiswereld wil inspireren en verbinden.
Tijdens het lanceringsevenement – bijgewoond door onder meer schepen van Toerisme Ruth Vandenberghe en Christophe Cooreman van het Departement Cultuur, Jeugd en Media – werd de nieuwe naam ‘Hi Flanders’ officieel onthuld. Deze naamsverandering markeert een belangrijke mijlpaal in de evolutie van de organisatie. Na bijna een eeuw bekend te hebben gestaan als ‘Vlaamse Jeugdherbergen’, heeft de organisatie gekozen voor een nieuwe naam die beter aansluit bij haar hedendaagse identiteit.
“De keuze voor kwam voort uit een uitgebreid traject van intern en extern onderzoek, waarbij zowel het team als het publiek betrokken waren. De naam symboliseert niet alleen een warme begroeting, maar verwijst ook naar Hostelling International, het wereldwijde netwerk van jeugdherbergen waar de organisatie deel van uitmaakt”, licht directeur Paul Biliet toe. “Hi Flanders richt zich nu volledig op een dynamischer, inclusiever en internationaler toekomst die inspeelt op de moderne reiziger.”
Feestelijke lancering
Het lanceringsevent was een groot succes. Bezoekers werden getrakteerd op een spannende deathride vanaf het derde verdiep van het hostel, live muziek, workshops en diverse foodtrucks. Tijdens het evenement werden de winnaars van de ‘Denk je mee?’-campagne in de bloemetjes gezet. Sophie Callewaert, Wouter De Schepper en Florian Goetghebeur werden elk beloond met een bijzondere prijs: een jaar lang onbeperkt overnachten in alle Hi Flanders hostels voor twee personen.
Voor meer informatie over Hi Flanders en toekomstige activiteiten, bezoek www.hiflanders.be.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier