De permanente collectie van SEAFRONT (gedeelte over zee en zeevaart, vis en visserij) en de tijdelijke expo ‘Operatie Noordzee 1944-‘45’ sluit definitief zijn deuren op 7 november van dit jaar.
Na een eerdere verlenging door de coronacrisis wordt nu finaal gekozen voor een nieuw concept. Het museum in zijn huidige context voldoet niet meer aan de huidige normen van een hedendaags bezoekerscentrum. De bestaande thema’s werden al regelmatig gerecycleerd.
De Oude vismijnhallen willen daarom op vrij korte termijn evolueren van een statisch museaal concept naar een belevenissite met activiteiten voor elk wat wils. Aaron Vanneste vervoegde daarom recentelijk het SEAFRONT-team. Met zijn ruim netwerk, zijn creatieve invalshoeken en véél ondernemerschap, zal hij samen met het huidige team zoeken naar nieuwe (tijdelijke) invullingen.
Het doelpubliek zal heel ruim zijn, hierbij denken we aan scholen, gezinnen, jeugd, volwassenen, bedrijven alsook toeristen. Een nieuw kinderconcept, sport en ontspanning, horeca, funshopping alsook een polyvalente hal voor korte termijnactiviteiten behoren tot de mogelijkheden. Verder zullen ook de verschillende pop-up winkels en de foodtrucks, dewelke tevreden terugblikken op de voorbije zomer, een blijvend karakter hebben.
De wandelpromenade zal een upgrade krijgen en moet het visitekaartje worden van de site.
De oude vismijn zal nog meer sfeer en gezelligheid uitstralen, een laagdrempelige locatie waar het aangenaam vertoeven is met een resem aan activiteiten. Dit alles met respect voor de typische eigenheid van het charmante Zeebrugge en de oude visserswijk.
De naam SEAFRONT (als verzamelnaam voor de veelheid van activiteiten) blijft behouden. Een nieuw logo en dito huisstijl ter illustratie van de nieuwe dynamiek komt er wel.
Als eerste activiteit wordt op zaterdag 2 en zondag 3 oktober een spetterend fin-de-saison weekend georganiseerd. Dé gelegenheid om zeker het maritieme themapark nog eens (nog open tem 07/11) te bezoeken én om kennis te maken met het potentieel van deze site.
Naast de uitbating van onze vaste partners voorzien we tal van extra activiteiten en heel wat kinderanimatie die vrij toegankelijk zijn. Er komen extra foodtrucks. Dit alles in een leuke muzikale setting. Voor de kinderen voorzien we een activiteitenkaart. Bij een volle kaart kunnen kinderen SEAFRONT (onder begeleiding van hun ouders) gratis bezoeken. Deze is enkel te gebruiken tijdens dit weekend. Alle animaties zijn gratis.
Op 8 november neemt SEAFRONT haar traditionele winterslaap. Vanaf de paasvakantie 2022 ontvangen we iedereen graag op onze vernieuwde site, welkom SEAFRONT 2.0!
Maar voor het zover is wacht de equipe van SEAFRONT de uitdagende taak de nieuwe puzzel te leggen. De eerste consultatierondes met potentiële partners zijn afgerond. Partners met durf, ondernemerschap, tonnen creativiteit en originele ideeën blijven zowel in het tijdelijke verhaal als het later in het grote reconversieproject welkom en mogen zich melden.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier