Plopsaland De Panne opent nieuwe Ketnet-zone met cast #LikeMe en nieuwe Ketnet-wrappers

© Nick Jespers gf
Myriam Van den Putte
Myriam Van den Putte Journaliste Het Wekelijks Nieuws

Donderdag opende de cast van #LikeMe en de nieuwe Ketnet-wrappers de gloednieuwe Ketnet-zone in Plopsaland De Panne. Zij kregen de eer om de zone officieel te openen met twee attracties. Bezoekers kunnen er vanaf nu een ritje op de #LikeMe Coaster en een tocht in een Tik Tak-bootje maken. De Plopsa Group investeerde hierin 2,5 miljoen euro.

De nieuwe Ketnet-zone is volledig gethematiseerd en afgestemd op de leefwereld van het iconische Ketnet Junior-programma Tik Tak en de populaire muzikale Ketnet-serie #LikeMe. De eerste attractie in de Ketnet-zone is bedoeld voor de allerkleinsten: Tik Tak is een waterattractie die de bezoekers meeneemt voor een boottochtje doorheen de wereld van Tik Tak.

Feestweekend

In de #LikeMe Coaster kunnen fans samen met Caro, Camille, Vince en Yemi een spannende achtbaanrit maken. De cast van #LikeMe en de nieuwe Ketnet-wrappers koppelden de officiële opening van deze zone aan de eerste dag van het Ketnet Feestweekend. Dat deden ze in het bijzijn van heel wat fans en genodigden. Daarna gaf #LikeMe het beste van zichzelf tijdens een spetterend liveoptreden.

“Het idee om #LikeMe te vereeuwigen met een eigen attractie in het park is een logisch gevolg van de enorme populariteit van de serie binnen onze doelgroep”, zegt Steve Van den Kerkhof, CEO van de Plopsa Group.

“Met #LikeMe mikken we op een iets ouder publiek, terwijl we met Tik Tak eerder de allerkleinsten aanspreken. Op die manier is er in de nieuwe Ketnet-zone voor elk wat wils. We zijn dan ook enorm tevreden dat we dit samen met Ketnet en Fabric Magic kunnen verwezenlijken.”

Speciaal plekje

Annemie Gulickx, netmanager Ketnet, voegt eraan toe: “We zijn zeer blij met de nieuwe Ketnet-zone in Plopsaland De Panne. Op die manier kunnen de Juniors en de Ketnetters hun favoriete programma’s beleven tijdens een spannende rit in de #LikeMe Coaster of tijdens een tochtje in de Tik Tak-bootjes.”

Ook Thomas Van Goethem, CEO van Fabric Magic, het productiehuis achter #LikeMe is laaiend enthousiast: “Met het grote succes van ons derde seizoen blijkt dat #LikeMe na al die jaren nog steeds een speciaal plekje heeft in de harten van ons publiek. We zijn dan ook verheugd om onze fans te verwelkomen op onze eigen #LikeMe Coaster!”

Het Ketnet Feestweekend is inbegrepen in een toegangsticket en duurt nog tot en met zondag 29 mei met een dagelijks optreden van #LikeMe, ontmoetingen met Samson & Marie, de cast van Hoodie en de gloednieuwe Ketnet-wrappers. Info op www.plopsalanddepanne.be. (MVQ)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier