“Tijd voor nieuw verhaal”: Stijn Vermoere is commercial director bij Club Brugge

Deerlijknaar Stijn Vermoere is de nieuwe commercial director van voetbalclub Club Brugge. © Rik Devos
Rik Devos
Rik Devos Medewerker KW

Stijn Vermoere, de jongste vijf jaar sales- en marketingmanager bij Brouwerij De Brabandere, is sinds kort de nieuwe commercial director van Club Brugge. “Ik ben me nog volop aan het inwerken in het instituut dat Club is, de nieuwe mensen en topprestaties op het veld”, stelt Stijn. “De verwelkoming was al hartverwarmend. Het valt mij onmiddellijk op dat alles er super georganiseerd en gestructureerd is.”

Stijn Vermoere (40) is een rasechte Deerlijknaar. Samen met zijn echtgenote Annelien Hanssens en zijn twee dochters Lena (9) en Loes (8) woont hij in de Poekelaan. Na zijn middelbare studies aan het Sint-Amandscollege in Kortrijk behaalde hij aan de UGent een master algemene economie en een master sociale agogiek. Hij startte zijn professionele carrière als cultuurfunctionaris in Deerlijk in opvolging van Chris Benoit. Stijn, zelf een fervent fietsfanaat, werkte daarna twee jaar voor Flanders Classics, de organisator van professionele en recreatieve wielerevents. Na een periode in de AGF-wereld (aardappelen, groenten en fruit) bij Cibel was hij gedurende de jongste vijf jaar sales- en marketingmanager bij Brouwerij De Brabandere.

Brouwerij

“Een toffe periode waar ik met heel veel voldoening op terugblik”, start Stijn zijn verhaal. “Het was fijn samenwerken met CEO Bert De Brabandere. Ondanks de coronacrisis heeft het bedrijf de jongste jaren stevige stappen vooruitgezet. Er werden ingrijpende investeringen doorgevoerd om antwoord te kunnen bieden aan nieuwe trends, er werd met succes verder gewerkt aan imagoperceptie en we kregen meer voet aan de grond in Wallonië en Antwerpen. We hebben op het vlak van sales toch wat steentjes verlegd. De grote aanwezigheid van leidinggevenden en medewerkers bij mijn afscheid deed deugd. En Bavik Super Pils blijft ook na mijn vertrek de allerbeste pils. Dat staat buiten kijf…”

Bedrijven en sponsors

“Tijd nu voor een nieuw verhaal. Via via is Club Brugge bij mij terechtgekomen. Ik heb niet zelf gesolliciteerd. Ik doorliep een lange procedure van tests en screening, kreeg een positieve evaluatie en werd de job van commercial director aangeboden. Ik heb niet lang moeten twijfelen om die functie op te nemen. Het is een trein die niet zo frequent passeert en dan moet je daar gewoon opspringen. Zo’n opportuniteit, daar moet je gewoon voor gaan. De eerste kennismaking is een echte meevaller. Club Brugge is een echte machine.

“Zo’n opportuniteit, daar moet je gewoon voor gaan”

Het zijn toppers in hun vak. Super georganiseerd en gestructureerd met twee duidelijke cellen: enerzijds al het sportieve en anderzijds de business unit die de praktische kant in goede banen moet leiden. Behalve CEO Bob Madou en CFO Nicky Laukens zijn in die laatste cel nog drie directeurs actief en daar ben ik één van. Ik sta in voor B2B. Zeg maar alle contacten met bedrijven en sponsors, vip-hospitality, activaties, travel… Zonder de spelers en de staff omvat de business unit ruim 120 personen.”

Grootste van het land

“Alles is er superprofessioneel georganiseerd. Gedreven door de No Sweat, No Glory-houding en gesteund door de sterke samenhorigheid gaat Club er elke dag voor 100 procent voor om te winnen. De work hard-mentaliteit wordt hoog in het vaandel gevoerd om enkel de allerbeste resultaten te bereiken. Die duidelijke lijn wordt in alles doorgetrokken. Inzake omkadering zie ik niets anders dan sterke profielen. Mijn eerste grote ervaring, de verplaatsing naar PAOK Saloniki in het kader van de kwartfinale van de Conference Ligue, was daarvan het beste bewijs.”

“Organisatie tot in de allerkleinste puntjes verzorgd. Alles is minutieus voorbereid om een vlekkeloos verloop te garanderen. Dat er hopelijk een nieuw stadion komt waardoor de capaciteit kan verhoogd worden naar 40.000 bezoekers, was een extra trigger om de uitdaging aan te gaan. De bouw van het nieuwe voetbalcomplex zal ongetwijfeld ook heel belangrijke gevolgen hebben voor het totale businessverhaal. Club was al de grootste en zal daardoor nog groter worden. Ik ben bereid om keihard te werken en ga er voluit voor. Qua aandacht voor het gezin en vrije tijd zal het belangrijk zijn om deftig te plannen en meer dan ooit keuzes te maken. Ik zie het helemaal zitten.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier