’t Hovenierke verkozen tot Groente- en Fruitambassadeur

(foto BC)

Silke Stubbe en Bryan Dhelft van ’t Hovenierke zijn uitgeroepen tot Groente- en Fruitambassadeur van 2024. “Deze titel is de bekroning op het werk van de voorbije jaren.”

Silke Stubbe en Bryan Dhelft namen begin 2022 groente- en fruitwinkel ’t Hovenierke over. Silkes moeder Mieke Vanmaele had de zaak in de Snellegemsestraat uitgebaat van 1999 tot aan de overname. Silke en Bryan werkten daarvoor allebei in restaurant Poules Moules op het Simon Stevinplein in Brugge. Silke, diëtiste van opleiding, en kok Bryan waren gemotiveerd om ’t Hovenierke over te nemen. De winkel is gespecialiseerd in verse groenten en fruit, maar heeft ook andere verse, gezonde én lokale/Belgische voedingsproducten in het assortiment. “Sinds we de zaak overgenomen hebben, is het aanbod uitgebreid met nog meer verse voeding, zoals in huis bereide salades”, zeggen Silke en Bryan.

Mystery shoppers

Hun harde werk van de voorbije twee jaar werd beloond met de titel van Groente- en Fruitambassadeur 2024. Deze wedstrijd is een initiatief van VLAM, Boerenbond, Buursuper.be, Coöperatie Hoogstraten, BelOrta en Reo Veilig, met de steun van Euro Pool. Er waren drie categorieën: buurtsupers, hoevewinkels en speciaalzaken/marktkramers. In die laatste categorie werd ’t Hovenierke met de titel bekroond.

Silke en Bryan kregen onder meer twee mystery shoppers over de vloer, die de groente- en fruittoog en het aanbod van verse Belgische groenten en fruit kwamen beoordelen. De mystery shoppers waren het meest onder de indruk van de mooie, kleurrijke en overzichtelijke presentatie, de versheid van de producten, de netheid van de winkel en de klantvriendelijkheid. De jury vond de actie van deze speciaalzaak charmant: de klant kreeg bij aankoop van twee Belgische producten een lotje, waarmee drie tickets voor een bedrijfsbezoek aan de frambozenboer, een kookboek of fruitmand te winnen waren.

Moeilijke periode

“We mochten onder meer een hele mooie cheque van liefst 1.000 euro ontvangen om groenten en fruit aan te kopen. We zijn hier uiteraard heel blij mee, al is de titel nog veel mooier dan de prijzen die eraan gekoppeld zijn.”

“We hebben sinds de start keihard gewerkt, maar we zijn ook onszelf tegengekomen. We hebben een woelige periode meegemaakt, waardoor we ons genoodzaakt voelden om met ’t Hovenierke te stoppen. We hadden het moeilijk om de financiële zaken goed te laten verlopen. Maar dankzij het advies en de hulp van een klant en Unizo zijn we erbovenop geraakt. We zijn zo blij dat we doorgezet hebben en door die moeilijke periode geraakt zijn, want dit is écht wat we willen doen. Onze winkel is onze passie. We zetten niet alleen zeer sterk in op versheid, maar ook op kwaliteit, service en vriendelijkheid. We voelen dat de mensen dat appreciëren. Deze titel is de kroon op het werk”, besluit het koppel.

www.thovenierke.be

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier