Stad Kortrijk laat ticketzuil langzaam verdwijnen in stadhuis

Redactie KW

Sinds enkele jaren werkt het administratief stadhuis enkel nog op afspraak. Wie een bezoek wil brengen moet daarom vooraf bellen naar het meldpunt 1777 of online via www.kortrijk.be. Grote voordelen zijn de verminderde wachttijd, het ontvangen van een herinneringsmail en -sms en beter voorbereide baliemedewerkers.

Omdat Stad Kortrijk wil meegaan met zijn tijd proberen ze stapsgewijs bepaalde zaken te veranderen. “Vroeger moesten mensen via de ticketzuil passeren en van daaruit verder gaan naar de juiste balie. Vanaf nu vindt men in de bevestigingsmail van de afspraak een link naar de toepassing ‘Naar mijn afspraak’. Via die toepassing kan men de ticketzuil overslaan”, verduidelijk Seel Seynhaeve van Stad Kortrijk.

We geven nog eens stap per stap de uitleg mee:

1. Je maakt een afspraak en ontvangt een bevestiging per e-mail.

2. In de bevestigingsmail klik je op de knop ‘Naar mijn afspraak’. Je kan nu kiezen uit drie opties.

3. ‘Wat heb ik nodig’ legt je uit wat je moet meenemen naar het stadhuis.

4. Met de optie ‘Waar moet ik zijn’ plan je snel je route naar het stadhuis met de fiets, de auto of het openbaar vervoer.

5. Als je aankomt in het stadhuis kan je je aanwezigheid bevestigen door op ‘Ik ben aanwezig’ te drukken. Zo hoef je niet langer aan te schuiven bij de ticketzuil of onthaalbalie.

6. Loop nu gewoon door naar de opgegeven wachtzone.

7. Wanneer je aan de beurt bent krijg je een berichtje op je smartphone die aangeeft aan welke balie je geholpen wordt.

De overige digitale dienstverlening is terug te vinden op: www.kortrijk.be/thuisloket

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier