Oostende lanceert vaccinatiecampagne met bekende inwoners

Redactie KW

Om zo veel mogelijk mensen op te roepen om zich te laten vaccineren, lanceert stad Oostende een campagne via sociale media en de lokale radiozenders. Hiervoor werden bekende en minder bekende Oostendenaars ingeschakeld die met veel enthousiasme vertellen waarom zij zich laten vaccineren.

Dat het belangrijk is dat zo veel mogelijk mensen zich laten vaccineren, staat vast. Vaccinatie is de belangrijkste troef om de coronapandemie achter ons te laten. Om opnieuw gewoon met vrienden een verjaardag te kunnen vieren, (groot)ouders te knuffelen, op café of restaurant te gaan, of om een concert of voetbalmatch mee te pikken. Vaccinatie voorkomt dat mensen ernstig ziek worden en moet ook de verspreiding van het virus tegenhouden. Stad Oostende vindt het dus heel belangrijk dat zo veel mogelijk Oostendenaars zich laten vaccineren. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor elkaar.

Om die boodschap extra in de verf te zetten, lanceert de stad een campagne via sociale media. In een filmpje roepen bekende en minder bekende Oostendenaars hun stadsgenoten op om zich te laten vaccineren. En ze geven vooral mee waarom zij het zo belangrijk vinden om zelf een vaccin te nemen. Ook op de lokale radiozenders Be One en Radio Noordzee zal je binnenkort een radiospot horen waarin diezelfde Oostendenaars hun stadsgenoten willen overtuigen.

Stad Oostende kon hiervoor rekenen op de enthousiaste medewerking van onder andere KVO, BCO, en bekende Oostendenaars en tweedeverblijvers zoals Martin Heylen, Heidi Lenaerts, Kurt Van Eeghem, Roland Desnerck, Jaimie Van Kerschaver en Sandrine Tas. Maar ook de lokale politie, de brandweer en de zorgsector, de horeca en handelaars en de verschillende gemeenschappen en toegankelijkheidsambassadeurs werkten mee aan de campagne.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Voor de muziek bij de filmpjes deed de stad een beroep op de Oostendse muzikant Augustijn. Bij het begin van de eerste lockdown vorig jaar lanceerde hij een cover van ‘Fragile’ van Sting. In Augustijns intieme West-Vlaamse versie ligt de klemtoon op het zorgen voor elkaar.

Elke week worden er meerdere filmpjes gelanceerd via de verhalen of ‘stories’ op de socialemediakanalen van stad Oostende. Volg ze mee via www.facebook.com/stadaanzee en www.instagram.com/oostendedestadaanzee

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier