STIP IT-campagne op gang getrokken door Sali Haidara

STIP IT riep op om zoveel mogelijk krijtstippen in het straatbeeld te tekenen. © PDC
Redactie KW

Wie maandag kleurrijke stippen langs de straat zag, was toeschouwer van de verrassingsactie van STIP IT. Op maandag trapten Ketnet, MNM en Radio 2 de campagne tegen pesten af.

Het was de bedoeling dat iedereen in Vlaanderen en Brussel wakker zou worden tussen de stippen en daarom riepen ze verenigingen op om zoveel mogelijk krijtstippen in het straatbeeld te tekenen. Ook Stad Brugge wil de strijd tegen pesten onder de aandacht brengen. Jeugdverenigingen konden daarom een gratis krijtpakket aanvragen om samen met hun leden stippen op de grond te tekenen. Op die manier scharen zij zich ook achter de boodschap dat pesten in hun vereniging niet getolereerd wordt. “Pesten treft een van de drie kinderen en een op de vijf jongeren”, aldus schepen van Jeugd Mathijs Goderis. “Ook volwassenen worden nog steeds geconfronteerd met pestgedrag of dragen de gevolgen ervan jarenlang met zich mee. Het blijft dus belangrijk om erover te praten.” Op zaterdagnamiddag 28 september wordt de campagnemaand in het hele land afgesloten door gelijktijdig een stippellijn te maken. Brugge organiseert hiervoor een grote slotshow aan de Balkonrotonde. Actrice Sali Haidira (Maria Hernandez uit de Ketnetreeks #LikeMe, red.) neemt de presentatie van het podiumprogramma voor haar rekening.

Stippelijn tegen pesten

Als hoogtepunt van de feestelijke namiddag maken alle aanwezigen samen met Sali een stippellijn tegen pesten. Uiteraard was ze er ook bij toen het programma op maandag 9 september aan de Balkonrotonde werd voorgesteld. (PDC)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier