Klootzakske op het tv-scherm: Bieren van Alexander Parmentier uit Deerlijk te zien in ‘Sterregem’

De biertjes Klootzakske, Hete Klinke en Tante Nonneke van geestelijke vader Alexander Parmentier spelen vanaf woensdag 16 oktober een prominente rol in de nieuwe VTM-comedyreeks ‘Sterregem’. © Rik Devos
Rik Devos
Rik Devos Medewerker KW

De nieuwe comedyreeks ‘Sterregem’ is op woensdag 16 oktober voor de eerste keer te zien op de VTM. In deze serie, die zich afspeelt in het fictieve BV-dorp Sterregem, vormt het café het centrale hart waar de bieren Klootzakske, Hete Klinke en Tante Nonneke geserveerd worden.

“Ik koester al langer dan vandaag de droom dat mijn biertjes een rol zouden spelen in een televisieprogramma”, start Alexander Parmentier zijn verhaal. De vlotte Sint-Lodewijknaar is het creatieve brein achter de streekbiertjes Klootzakske en Hete Klinke die ook nog het alcoholvrije Tante Nonneke tot de familie lieten toetreden, dat recent nog een eerste plaats behaalde als beste Belgisch alcoholvrij bier op de beer rating site Untappd.

‘Tegen De Sterren Op’

“De manager van Marijn De Valck, die al heel wat bierprogramma’s heeft gemaakt en kennis heeft van het bierlandschap, nam contact op met mij omdat zij gevraagd werden of ze een leuk biermerk kenden dat in de nieuwe serie Sterregem zou passen. En dat hebben wij natuurlijk! Sterregem wordt gezien als een opvolger van het heel populaire programma Tegen De Sterren Op en is een humoristische fictiereeks waarin imitaties van bekende mensen centraal staan. Ze wonen allemaal in het fictieve dorp Sterregem, waar het café een centrale plaats inneemt. Via Dedsit kwam ik verder in contact met de VTM, dat het licht op groen zette.”

Humoristische reclame

“Uiteraard ben ik heel enthousiast over die deal, want product placement was tot op heden een onbereikbare droom… Product placement is de promotie van producten en merken in mediaproducties, waarbij het product op een natuurlijke manier in het programma geïntegreerd wordt. Het moet dus naadloos in het concept passen. Bijkomend voordeel is dat de kijker zich identificeert met personages en dus ook met de getoonde merken. Via humor op televisie komen en dat niet via de gewone reclameblokken, lijkt mij top.”

Imagoboost

“Ik heb er geen concreet idee van hoe de bieren precies in beeld zullen gebracht worden en wat het effect zal zijn. Maar het zal sowieso een boost geven aan het imago van Klootzakske… Er zijn tien afleveringen, telkens op woensdagavond, en dat tot eind december. Een ideale opstap voor onze cadeaupakketten tijdens de eindejaarsperiode. Ook nog dit, tijdens de opnames van alle scènes waar zogezegd Klootzakske gedronken wordt, gaat het in realiteit om alcoholvrij Tante Nonneke. Kwestie van de acteerprestaties van de acteurs niet te beïnvloeden…”

Lees meer over:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier