"Niet met 'Allez Philippe Gilbert' of 'Hup Wout Van Aert' zoals wel eens te zien is bij grote wielerwedstrijden, maar met het KLJ-logo en 25 september, de datum van hun startactiviteit voor het nieuwe seizoen. Een originele manier om er de aandacht op te vestigen, zoveel is zeker.
...

"Niet met 'Allez Philippe Gilbert' of 'Hup Wout Van Aert' zoals wel eens te zien is bij grote wielerwedstrijden, maar met het KLJ-logo en 25 september, de datum van hun startactiviteit voor het nieuwe seizoen. Een originele manier om er de aandacht op te vestigen, zoveel is zeker."We willen met deze kleine stunt aan ledenwerving doen bij de 16+ jongeren. Het is namelijk zo dat wij op de speelplaats van De Samenkomst, waar wij ook ons lokaal hebben op vrijdag 25 september om 20 uur een meeting hebben georganiseerd om kennis te maken met de nieuwe leden. We hebben er een springkasteel geplaatst, maar niet zomaar één, eentje in de vorm van een mollenspel. Wie niet weet wat dat is, moet maar eens een kijkje komen nemen," verduidelijkt Saida Dupulthys, voorzitster van KLJ Ledegem."We hebben logo en datum op 28 plaatsen op het wegdek aangebracht doorheen de gemeente. Natuurlijk deden we dat na overleg met het gemeentebestuur. De verf die we gebruiken is aangemaakt op basis van krijt. Eigenlijk gaat het om een spuitversie van stoepkrijt, dus echt wel milieuvriendelijk, al blijft het wat langer 'plakken'", glimlacht ze.Het heeft alvast niet geregend. Nu maar hopen dat de Ledegemnaars bij het zien van die vreemde tekens zich eerst eens in de haren krabben, er vraagtekens bij plaatsen (Gent-Wevelgem? aliens? kunstenaar Banksy?) om uiteindelijk de ware toedracht te achterhalen. "De beste vorm van reclame", glundert Saida.(EDH)