“Kleurrijk en voor alle maten”: Miss Allure start Belgisch modemerk Allures

Onderneemster Ruth Goethals en haar dochters Sill en Sare: de eerste stalen van de nieuwe lijn Allures lopen binnen. © foto GGM
Georges Gielen
Georges Gielen Medewerker KW

Onderneemster Ruth Goethals, die met haar dochters Sare en Sill al vijf Miss Allure-boetieks runt in Wingene, Maldegem, Knesselare, Ingelmunster en Zomergem, lanceert op maandag 4 maart het nieuwe Belgische modemerk Allures in landgoed Di Coylde in Beernem. “Het wordt een betaalbare, frisse, jonge, stijlvolle en exclusieve lijn voor iedereen, van kleindochter tot grootmoeder.”

“Ik ben al 30 jaar ondernemer, mijn dochters en ikzelf vormen de zesde generatie en we zijn allemaal gepassioneerd door mode”, vertelt Ruth Goethals. “We voelen ons klaar om een nieuw Belgische modemerk te lanceren. Dat wordt Allures.” Het is een gedurfde zet, want het aantal modeketens dat de laatste vier jaar failliet is gegaan, valt nauwelijks nog te tellen: Score, Chasin, Pimkie, Didi, Coolcat,…

Exclusief

“We willen het wel anders aanpakken en een taboe doorbreken”, verduidelijkt Goethals. “Vooreerst brengen we tweemaal per jaar een exclusieve eigentijdse lijn. We starten met zo’n 40 silhouettes – bloesjes, truien, gilets, rokjes, broeken – waarvan er maximaal zo’n 50 stuks gemaakt worden, van maat 36 tot 48. Alle maten hebben gelijkaardige kleuren en prints en dezelfde prijs. Voor ons bestaan er geen ‘grote’ maten, maar alleen maten. We willen klanten met een ruimere maat niet in een vakje steken. Ze moeten ook niet met een jeansbroek en zwarte kleuren door het leven gaan. Hoe saai wordt alles dan? Onze lijn wordt kleurrijk, vrouwelijk en elegant, met gedurfde prints, soepel vallende stoffen en een perfecte pasvorm.”

Opportuniteit

Ruth en haar dochters Sare en Sill zijn vechters en daar zijn ze fier op. “Midden in de coronaperiode hebben we extra winkels geopend”, bevestigt Ruth. “Zo wisten we een tegenslag om te zetten in een opportuniteit. Dat kan alleen als je inventief blijft en kan terugvallen op voldoende ervaring. We hebben met de jaren gemerkt wat de klanten zoeken en niet kunnen vinden in andere collecties. We hebben een voorliefde voor casual chic. Mijn dochter Sill heeft een opleiding stijladvies en imagostyling achter de rug, Sare is afgestudeerd in mode en creatie. We kijken er alle drie naar uit om van Allures een succes te maken.”

Maandag 4 maart wordt de nieuwe kledinglijn Allures vanaf 16 uur gelanceerd in landgoed Di Coylde, Sint-Jorisstraat 82 in Beernem. Bezoekers – girls only – kunnen er genieten van een showroom, modeshow en workshop. Je kan je gratis inschrijven voor de lancering via de Facebookpagina ‘Miss & Allure’.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier