Kledingmerk Natini steunt VZW Bednet met unieke actie tijdens pyjamadag
Het Belgische modelabel voor kinderen Natini organiseert van vrijdag 12 maart tot zondag 14 maart een unieke actie voor VZW Bednet. De organisatie zet zich in voor kinderen die ziek zijn en niet de mogelijkheid hebben om op school les te volgen. Via software kunnen ze hun vrienden en lessen blijven zien.
In 2020 hebben maar liefst 1.174 kinderen gebruik gemaakt van Bednet om tijdens langdurige aanwezigheid met de klas verbonden te blijven. Om deze actie te steunen organiseert Bednet dit jaar de zesde editie van Pyjamadag. Op vrijdag 12 maart roept de organisatie iedereen op om uit solidariteit in hun pyjama naar school of werk te gaan. De ziektebeelden waarvoor Bednet het meest aangevraagd werd, waren psychische kwetsbaarheid (19 procent), kanker (15 procent) en een ziekte van het bot-spierstelsel en bindweefsel (12 procent).
In vergelijking met andere schooljaren, begeleidt Bednet ook meer leerlingen met immuunziekten of met bepaalde chronische aandoeningen zoals hart- en vaatziekten. Het kledingmerk Natini is deze actie niet ontgaan en organiseert daarom van vrijdag 12 maart tot zondag 14 maart een unieke actie. “We schenken die dagen 10% van onze verkoop aan VZW Bednet”, vertelt Nathalie van Natini. Het aanbod bestaat uit kledij voor kinderen van 1 maand tot 6 jaar. Gedurende drie dagen zetten we onze pyjama’s in de kijker en dragen we ons steentje bij met onze actie.
Zelf een pyjama kopen ten voordele van Bednet kan via de webshop www.natini.be
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier