Fotocampagne ‘Oostende, mijn sportstad’

Roeister Astrid© KRNSO
Roeister Astrid© KRNSO
Redactie KW

De stad Oostende haalde de afgelopen maanden 70 sportieve inwoners voor de lens van fotograaf Nick Decombel. Het resultaat daarvan wordt binnenkort ingezet in het straatbeeld, in de sportaccommodaties en op de (digitale) kanalen van de stad.

Onder het motto ‘zien sporten doet sporten’, wil de stad Oostende met deze campagne het aantal inwoners verhogen dat regelmatig sportief bezig is. De campagne kreeg de naam ‘Oostende, mijn sportstad!’ mee. Aan de hand van de foto’s uit ruim 50 sportdisciplines wil de stad Oostende benadrukken dat er een zeer gevarieerd sport- en bewegingsaanbod is voor alle leeftijden en doelgroepen.

Ambassadeurs

Schepen voor Vrije Tijd Bart Plasschaert licht toe: “Naast onze topsporters en sportploegen die fantastische prestaties leveren op het hoogste niveau, telt Oostende duizenden inwoners die met veel fierheid en passie hun sport beoefenen. Met deze campagne willen we ook die sporters een gezicht geven. Zij staan mee symbool voor de omvang en diversiteit van het sportgebeuren in onze stad .”

De stad beperkt zich hierbij niet tot de promotie van enkel en alleen breedtesport. Ze heeft binnen de campagne ook aandacht voor haar topsporters. Hun prestaties werken als hefboom op sportbeoefening en zijn een inspiratie voor recreatieve sporters en in het bijzonder voor de Oostendse jeugd. Deze topsporters worden dan ook nadrukkelijk in de kijker gezet als sportieve ambassadeurs. Zo was een aantal van hen in januari al te bewonderen als fictieve supporters langsheen het parcours van het WK veldrijden , samen met recreatieve sporters uit de fotosessies. Tijdens de zomermaanden wordt extra nadruk gelegd op de strandsport- en water-sportbeleving met een bijkomende fotoshoot. (FRO)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier