Brouwerij De Leite en biermerk Tietje gaan nauw samenwerken

We zien Arne Cosyns en Thomas Rodrigue, oprichters van biermerk Tietje.
Geert Stubbe
Geert Stubbe Medewerker KW

Eind februari werd een nauwe samenwerking ondertekend tussen het biermerk Tietje en brouwerij De Leite uit Ruddervoorde. Door deze samenwerking kunnen zowel het Tietje als de verschillende bieren van de Leite elkaar versterken en gebruikmaken van de knowhow die al rond de beide merken sterk is uitgebouwd.

Het biermerk Tietje werd in 2020 opgericht door de twee boezemvrienden Arne Cosyns en Thomas Rodrigue die, samen met de stichting ‘Beautiful after breastcancer’, ook voor een sterk maatschappelijk engagement tekenden. Brouwerij De Leite staat voor hartelijk ondernemen en wil een waardig, gedreven en mensgericht bedrijf zijn. Met deze filosofie hebben beiden elkaar gevonden waardoor het partnership voor beiden een meerwaarde is.

Arne en Thomas wilden niet alleen hun hobbybier op grotere schaal aan het publiek aanbieden maar ze hadden ook een maatschappelijke missie. “Vanuit een persoonlijke ervaring rond borstkanker in de familie willen we met de samenwerking met de stichting ‘Beautiful after breastcancer’ ook bijdragen aan meer bewustwording rond vroegtijdige detectie van borstkanker”, vertelt Arne.

Zowel het etiket op het flesje als het glas zijn versierd met de stijlvolle afbeelding van borstjes die zeer tot de verbeelding spreken. Het Tietje is een blond bier van 7,5% alcohol. Het Tietje is vanaf deze maand een vaste waarde in het gamma van brouwerij De Leite.

Zelfde waarden en normen

“Na de eerste kennismaking was meteen duidelijk dat we als ondernemers dezelfde waarden en normen hanteren. Een cruciale voorwaarde in dit partnership. Wij voelden dat een samenwerking gelijkstond aan een grotere positieve maatschappelijke impact”, aldus Arne en Thomas. Bij Brouwerij De Leite is hartelijke dienstbaarheid een van de kernwaarden. “Geen wonder dus dat wij ons door het maatschappelijk engagement rond Tietje zeer aangesproken voelden”, vult brouwer Luc Vermeersch aan. Daarnaast beschikt De Leite over veel ervaring in de biersector en heeft de brouwerij een groot netwerk en efficiënt distributieproces. Arne en Thomas brengen langs hun kant hun creatieve marketingideeën, de opgebouwde kennis en relaties met de ‘Beautiful after breastcancer foundation’ mee naar de Leite.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier