Afspraak maken met gemeente gebeurt voortaan online in Pittem
Wie een afspraak wil maken met de gemeente Pittem, kan dit voortaan ook op een eenvoudige manier via de website van de gemeente. De invoering hiervan kadert in het nieuwe regime waarin het gemeentehuis sinds oktober werkt. “De nieuwe openingsuren zorgen voor een goede afwisseling tussen vrije inloop en werken op afspraak”, klinkt het.
Het gemeentehuis werkt elke namiddag tussen 13.30 en 17 uur en op dinsdagavond tussen 17 en 19.00 uur op afspraak. “Door het inplannen van afspraken moet de burger minder wachten en komt hij of zij terecht bij een medewerker die zich beter op de vragen of het dossier kon voorbereiden en dat komt de dienstverlening ten goede”, zegt burgemeester Ivan Delaere. Tijdens de lockdown werkte het gemeentehuis uitsluitend via afspraak. “De burger kon toen enkel telefonisch of via het contactformulier op de website een afspraak aanvragen. Een moment vinden dat voor beide partijen geschikt was, verliep dan ook niet altijd even eenvoudig. Daarom gingen we op zoek naar een tool die ons toelaat om de afspraken meteen online in te boeken”, klinkt het bij de burgemeester.
Wie een afspraak wil maken, surft naar de homepagina van de gemeente Pittem http://www.pittem.be en klikt op ‘Ik wil een afspraak’. Je kan in de afsprakenmodules een afspraak maken bij alle publieksdiensten. Een nieuwe afspraak komt meteen in de agenda van de juiste dienst terecht. Bovendien krijgt de burger ook een automatisch mailtje met een herinnering aan de afspraak. Wie geen computer met internetverbinding heeft, kan natuurlijk nog altijd telefonisch een afspraak maken.
Digitaal gemeentehuis
Op maandag, woensdag en vrijdag tussen 9 en 12 kan je langskomen zonder afspraak. “We willen nog altijd die mogelijkheid bieden voor wie snel geholpen moet worden bij de dienst bevolking of om bijvoorbeeld afvalzakken of een Pittembon wil kopen bij het onthaal”, verduidelijkt de burgemeester nog. Maar soms kan je de verplaatsing naar het gemeentehuis helemaal achterwege laten. “Er zijn er ook heel wat documenten, attesten en uittreksels van de dienst bevolking en burgerzaken die je online kan aanvragen via onze gemeentelijke website. Alle documenten kan je via je mailbox ontvangen, sommige onmiddellijk, een aantal na enkele dagen”, besluit burgemeester Delaere.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier