Gezond Verstand rijdt Ronde van Nieuwpoort
Gezond Verstand, de nieuwe Nieuwpoortse politieke partij van Dimitri Dedecker (45), trekt met haar Ronde van Nieuwpoort naar de inwoners om hen kennis te laten maken met de partij. Zo was er in Nieuwpoort-Bad op 11 april een avond in Ysara, en op 25 april om 20 uur houdt de Ronde halt in de vismijn.
“Het leek ons een goed idee om ook naar de randgemeenten te trekken. Die worden soms over het hoofd gezien. We zijn al gepasseerd in Ramskapelle, in Sint-Joris, Nieuwpoort-Bad en straks op 25 april, is Nieuwpoort-Stad aan de beurt,” zegt Dimitri Dedecker. “We moeten ons eens voorstellen aan de mensen. We zijn een nieuwe partij. Enerzijds willen we ook in dialoog treden met de Nieuwpoortenaars en vragen wat er op hun hart ligt. Waarvan zij bij wijze van spreken wakker liggen, wat zij liever anders zouden willen zien in Nieuwpoort. Daarvoor hebben we die tour georganiseerd.”
Visie en daadkracht
Maar wat ligt er op Dedeckers hart?
“Eerst en vooral wil ik politieke vernieuwing. Dat lijkt me na achttien jaar hegemonie van de CD&V broodnodig. We willen dat er wat meer visie en daadkracht komt in het beleid. We willen de Nieuwpoortenaar centraal stellen. Zo moet er meer aandacht en focus naar de verenigingen gaan. We hebben ons verzet tegen de verkoop van de Cardijnzaal, wat een fantastisch renovatieproject zou geweest zijn ten dienste van de Nieuwpoortenaar, om repetitielokalen in te bouwen voor onze toneelverenigingen en fanfare, enzovoort.”
“Maar we willen ook een gunstiger ondernemersklimaat creëren. We pleiten voor meer investeringen in de stad en haar bewoners, daar onderscheiden we ons bijvoorbeeld van Pro Nieuwpoort”, zegt Dedecker. “We willen ook een omgevingsbeleid uittekenen voor de komende tien jaar. Waar willen we staan? Hoe moet de stad eruitzien? Daarover moet nagedacht worden en moet de mening van de mensen gevraagd worden. Daarmee moeten we dan aan de slag gaan.”
Alle middelen
In de aanloop naar de verkiezingen heeft de partij gebruikgemaakt van sociale media om haar boodschap te verspreiden. Dedecker erkent het belang van die platforms maar benadrukt ook het belang van traditionele media en persoonlijke communicatie. “Tegenwoordig moet je het zo doen. Het is moeilijk om alle deuren af te gaan met een folder. Maar we proberen alles te combineren, zowel de sociale media als de gedrukte media en het persoonlijk contact.” (PG)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier