MNM zakt met campagne JumpJobs af naar West-Vlaanderen
MNM JumpJobs, de campagne van de radiozender komt terug. Tien dagen lang trekken de presentatoren er op uit om een voormiddag live radio te maken telkens vanuit een ander bedrijf. Zo willen ze jongeren zonder diploma of werkervaring aan het werk helpen en hen ook verbinden met knelpuntberoepen in verschillende sectoren. MNM zal in onze provincie opduiken bij Agristo in Wielsbeke, Stadsbader in Harelbeke en voor het Departement Onderwijs in Kortrijk.
Radiozender MNM pakt binnenkort opnieuw uit met hun campagne JumpJobs om werkzoekende jongeren te ondersteunen en hen te helpen de sprong te wagen naar de arbeidsmarkt. Via de campagne wil de VRT jongeren met verschillende achtergronden en vanuit verschillende opleidingen laten kennismaken met diverse sectoren, zonder dat er nood is aan eerdere werkervaring.
Live uitzendingen
Vanaf midden november zal MNM-dj Brahim uit Torhout elke dag live radiomaken vanuit een deelnemend bedrijf. “Je moet niet geweldig zijn om te beginnen, maar je moet wel beginnen om geweldig te kunnen zijn. Ik weet dat het voor sommige jongeren moeilijk is om die ene kans te krijgen, die hun toekomst kan bepalen. Daarom vind ik MNM JumpJobs een fantastisch project. Ik wil graag onze luisteraars bijstaan in de zoektocht naar misschien wel de job van hun leven.”
“Voor jongeren kan net die ene kans hun toekomst gaan bepalen en daarom is dit een fantastisch project”
Dinsdag 21 november duikt Brahim op in Agristo bij Wielsbeke, de dag erop zendt hij live uit vanop de werf Gedempte Zuiderdokken in Antwerpen waar Stadsbader uit Harelbeke aan de slag is en vrijdag 24 november draait alles om het Departement Onderwijs in Kortrijk. Naast de live-uitzendingen zal Chris Sugira, expert economie van nws.nws.nws, tips & tricks voor de zoektocht naar werk en bij een eerste werkervaring delen op TikTok en bij Dorianne Aussems in Generation M.
Springplank voor de toekomst
Volgens minister van Economie, Innovatie en Sociale Economie, Jo Brouns (CD&V) is het belangrijk dat elke werkervaring ook een leerervaring is. “Met MNM JumpJobs creëren we een win-win. De jongeren krijgt de kans om een eerste ervaring op te doen en de werkgever leert nieuwe talenten ontdekken. Bij deze willen we werkgeversoproepen om te durven en om jongeren, ook met minder evidente profielen, de kans te geven die ze verdienen.” “MNM is meer dan een muziekzender”, vult Steven Lemmens, nethoofd van MNM aan. “We staan dicht bij onze jonge luisteraars en willen hen ook ondersteunen bij hun eerste stappen op de arbeidsmarkt. Zo willen we een positieve impact creëren en hopelijk kunnen we anderen inspireren en aanzetten tot actie.”
“Want iemand aanwerven is altijd een vertrouwenssprong. Het is daarom niet gemakkelijk om werk te vinden voor wie zonder een diploma op de arbeidsmarkt komt. De kandidaten moeten de kans te krijgen om zich te bewijzen en te kunnen bijleren. Daarom steunen we met VDAB ook heel graag MNM JumpJobs”, zegt gedelegeerd bestuurder Wim Adriaens. “Door de vergrijzingsgolf is alle talent op de werkvloer meer dan ooit nodig. Daarom zijn wij met Voka, het Vlaams netwerk van Ondernemingen maar al te graag partner van deze actie”, besluit gedelegeerd bestuurder Hans Maertens.
MNM JumpJobs is een samenwerking tussen Vlaamse Overheid (Departement Werk en Sociale Economie), VRT, Voka en VDAB. De campagne is te volgen op MNM en VRT MAX.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier