SurprICE pakt uit met stomende valentijnsactie: “Handboeien en slagroom, een garantie op vuurwerk”

Christof Thorrez en Nancy De Gryse proberen met originele acties het omzetverlies zoveel mogelijk te beperken.© JCR
Christof Thorrez en Nancy De Gryse proberen met originele acties het omzetverlies zoveel mogelijk te beperken.© JCR
Kevin Pouillie
Kevin Pouillie Editieredacteur Het Wekelijks Nieuws Westhoek en Westkust

Heel wat horecazaken pakken uit met takeaway en dus moet je wat origineel zijn om eruit te springen. Die boodschap hebben ze bij SurprICE in Houthulst goed begrepen. Na eerder al geslaagde acties met Moederdag en Sint-Maarten/Sinterklaas pakt het ijssalon nu uit met een stomende valentijnsactie. “Handboeien, slagroom en chocolade… Vuurwerk gegarandeerd”, lacht Christof Thorrez.

“Onze naam zegt het zelf, wij willen de mensen verrassen”, vertelt Christof Thorrez (47), die samen met zijn partner Nancy De Gryse (45) ijssalons in Houthulst en op de Rodeberg in Heuvelland uitbaat. “We leggen de lat altijd hoog voor onszelf. Op sociale media word je overstelpt met reclame voor valentijnspakketten, meestal ontbijtmanden. Wij wilden niet de zoveelste in de rij zijn. Ons valentijnspakket bestaat onder andere uit een set handboeien, en spuitbus slagroom, chocoladeseus, ijslolly’s, valentijnfrisco’s, marshmellows en een fles Wiscoutre-wijn.”

Viraal

“Van zodra we onze actie kenbaar maakten op sociale media werden we overstelpt door reacties. In eerste instantie was het de bedoeling dat de mensen het pakket zouden kunnen afhalen in onze winkel en dat we aan huis zouden leveren in onze regio. Maar omdat we zodanig veel vragen kregen van mensen die verder wonen, zullen we nu ook samenwerken met onze verdeelpunten. We hebben er een honderdtal in West-Vlaanderen. Wie zo’n pakket bestelt, zal het nadien kunnen afhalen in een verdeelpunt. Een pakket kost 40 euro.”

“Onze naam zegt het zelf: wij willen de mensen verrassen”

Met dit stomend valentijnspakket zijn Christof en Nancy niet aan hun proefstuk toe. Ter gelegenheid van Sint-Maarten en Sinterklaas toerden ze al de Westhoek rond met hun ijskarren mét Sint en Piet aan boord. “En ook onze moederdagactie was een succes. Binnenkort hopen we ook nog iets te kunnen organiseren voor onze verjaardag. In april 2020 bestond onze zaak tien jaar, maar door de eerste lockdown viel dat feest in het water. Maar nu willen we voor onze elfde verjaardag toch iets organiseren. Het is de bedoeling om met onze ijskarren al onze verdeelpunten in de provincie te bezoeken.”

Wandelen op Rodeberg

Ondanks de coronacrisis slaagt het koppel er toch in de omzetschade te beperken. “We werken natuurlijk ook met een product dat er zich toe leent om creatief te zijn. We pakken ook al een tijdje uit met onze WinterWonderWandelingen, op zaterdag en zondag op de Rodeberg. Dat is een groot succes, zelfs in die mate dat we voor Nieuwjaar even op de rem moesten gaan staan. We bieden een wandeling aan waarbij op verschillende plaatsen een foodtruck geposteerd staat. Op die manier willen we vermijden dat mensen samenhokken voor onze zaak. Iedereen snakt naar activiteiten en zo laten we de mensen ook bewegen.”

Communies

“Onze zaak op de Rodeberg was nog maar een paar maanden open toen de coronacrisis de kop opstak”, vervolgt Christof. “Normaal zit die tijdens de weekends afgeladen vol, maar nu zijn we al maanden dicht. Het is dus zeker niet zo dat alles gecompenseerd wordt door die afhaalacties. Maar we proberen er het beste van te maken. Ik ben van nature een optimist en probeer ook al die coronaberichten in het nieuws zo weinig mogelijk te volgen. Al had ik ook niet verwacht dat het zo lang zou duren. Ook de communies komen stilaan weer in het gedrang. Maar ondanks de hele situatie zijn we nooit gestopt met investeren in onze zaak. Wij waren ook bij de eersten die gratis ijsjes gingen leveren aan de woonzorgcentra in de buurt. Veel collega’s zijn ons nadien gevolgd.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier