Met een grote bevraging bij de shoppers zelf wil Kortrijk zichzelf als shoppingstad nog meer op de kaart zetten. In samenwerking met Howest, Vives en KULAK organiseert het stadsbestuur een enquête die moet peilen waar de gemiddelde bezoeker naar op zoek is. Wie de shoppersbevraging invult, maakt kans op een Kortrijk-cadeaubon.
Hoe ervaar je het winkelen en het winkelaanbod in Kortrijk? Wat vind je van de wisselwerking tussen het shoppen, de plaatselijke horeca, de inrichting van het openbaar domein en evenementen in de stad? Wil je meer groen, speeltuigen, rustplekjes? Combineer je winkelen met een gezinsuitstap, een museum- of evenementenbezoek? Welke winkels apprecieer je sterk en welke ontbreken?
Het zijn maar enkele van de vragen uit de grote shoppersbevraging die het Kortrijkse stadsbestuur op initiatief van schepen van Economie Arne Vandendriessche (Team Burgemeester) en in het kader van het EFRO-project KICK op poten zet. “Het is belangrijk om te weten waar de gemiddelde shopper naar op zoek is in een stad”, duidt de schepen de enquête. “De resultaten zullen interessant zijn op tal van vlakken: van stadsmarketing tot het organiseren van evenementen over aanpassingen aan het openbaar domein, cultuurprogrammatie en het lokken van nieuwe merken en winkels.”
Het doel is om minstens 1.000 antwoorden te verzamelen via een online bevraging. Daarvoor zullen studenten van zowel Vives, Howest als KULAK ook actief op pad gaan in het winkelwandelgebied. De grote shoppersbevraging wordt immers in samenwerking met de twee hogescholen en de universiteit georganiseerd.
Wie de enquête over shoppen in Kortrijk invult, maakt bovendien kans op een van de 50 Kortrijk-cadeaubonnen. De grote shoppersbevraging invullen, kan via deze link . Het geheel vraagt amper vijf minuutjes van je tijd.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier