Het project Citymarketing bundelt allerlei initiatieven om Harelbeke te promoten en de lokale economie te ondersteunen. “Het bedrag is een mooie injectie in onze lokale economie”, vindt Wouter Depuydt, beleidsmedewerker lokale economie.
Het project Citymarketing bundelt allerlei initiatieven om Harelbeke te promoten en de lokale economie te ondersteunen. Het gaat onder andere om de ‘Oarelbeke Weireld’-kaarten en ‘Stadstegoed’.
Digitale kaart
Tot en met 28 december werden er het voorbije jaar voor 112.188 euro aan ‘Oarelbeke Weireld’-kaarten verkocht. Dat is een digitale kaart waarmee de inwoners kunnen betalen. “ Dat is meer dan het zesvoud van wat we haalden met de papieren bon , een mooie injectie dus in onze lokale economie”, vindt Wouter Depuydt, beleidsmedewerker lokale economie.
Het bijkomend initiatief is ‘Stadstegoed’ dat tijdelijk loopt. Consumenten kunnen waardebonnen kopen bij hun favoriete handels- of horecazaak met een korting van 10 procent . Dat initiatief bracht tot en met 28 december een bijkomende omzet op van 7.840 euro. Samen zijn de projecten dus goed voor iets meer dan 120.000 euro. (PVH)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier