Brouwerij De Brabandere viert op 5 september haar 130-jarig bestaan, dus een cadeautje voor de familie De Brabandere was volgens het personeel wel op zijn plaats. Als alternatief voor het traditionele kaartje of een bos bloemen, kozen ze echter voor bedankingsaffiches in bushokjes, op ronde punten en andere drukbezette plaatsen waar zaakvoerder Albert De Brabandere langskomt.
De werknemers van de brouwerij lieten een opvallende affiche ontwerpen door CDeSIGN in Wielsbeke, gekend van de campagnes van de E3 Harelbeke. Centraal staat werknemer Dries Demyttenaere – al 30 jaar werkzaam in de brouwerij – die het iconische knipogende hopmannetje in het logo van de brouwerij een passende imitatie geeft. Hij kreeg voor de gelegenheid zelfs een hopbaard.
Opvallen moest het doen, want de affiche kwam niet enkel terecht op de deur van het bureau van Albert De Brabandere, maar werd ook doorgetrokken op herasdoeken in de wijde omgeving en ingebouwd in de bushokjes en reclamepanelen nabij de brouwerij. Op die manier wou het personeel, dat zichzelf de Bavik Super People noemt, de betrokkenheid tussen het personeel en de brouwerij extra benadrukken en toch op een originele manier uit de hoek komen om de familie De Brabandere nog eens extra te bedanken.
Een mijlpaal vol trots
“Werken voor Brouwerij De Brabandere is meer dan zomaar een job, het is een passie”, zegt HR-verantwoordelijke Karlien Touquet. “Bij Brouwerij De Brabandere voelen we ons sterk verbonden met ons product en met de rijke geschiedenis van onze brouwerij. We zijn een familiale onderneming, dus de hele familie bedanken lijkt ons niet meer dan logisch. De band tussen personeel en familie De Brabandere is essentieel voor het succes van het bedrijf.”“De hopman is een belangrijk element in het logo van Brouwerij De Brabandere”, verduidelijkt Touquet.
“De kroon op de hopman staat symbool voor de erkenning voor het werk dat alle generaties in 130 jaar hebben verricht. Het schild op de hopman wijst op de lokale verankering en de rol van de brouwerij binnen de gemeenschap. De baard in het logo is gemaakt van hop, uiteraard essentieel voor het brouwproces. Ten slotte benadrukt de knipoog de speelse en eigenzinnige aard van de brouwerij. We nemen onszelf hier allemaal niet te serieus, laat deze affiche daar het perfecte voorbeeld van zijn.”
Dubbele verjaardag
Het is deze week trouwens dubbel feest in Bavikhove. Toeval of niet, op 5 september bestaat de brouwerij niet alleen 130 jaar, maar wordt er ook geklonken op de verjaardag van Albert De Brabandere zelf. “Het wordt dus een dubbele viering, we hebben donderdagavond alvast een afterwork gepland in onze foederzaal.”
Deze actie van het personeel is financieel is mede mogelijk gemaakt dankzij de steun van leveranciers. Het personeel wil daarom JCDecaux, Kopie Harelbeke, CDeSIGN en Stad Harelbeke nog eens nadrukkelijk bedanken.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier