Zeven maanden na lancering zet het virtuele verkoopplatform Xperify nieuwe stappen richting een hybride toekomst. De tool van Zwevezeels bedrijf Ocular is trots om een partnerschap aan te kondigen met interieur- en standenbouwer Aktual. “Na succesvolle projecten met wereldwijde spelers zoals Sadef en Vetex zijn we klaar om Xperify in nieuwe marktsegmenten te lanceren”, aldus Nicolas Vanden Avenne, ceo bij Ocular en stichter van Xperify.
Door corona schakelden veel bedrijven een versnelling hoger op vlak van digitale transformatie. Ze gingen massaal over tot hybrid selling: ze verkopen remote (vanop afstand) en combineren dat met fysieke verkoopmomenten. Uit onderzoek door McKinsey blijkt dat er bij b2b-kopers een enorme shift plaatsvond naar omnichannel. De toekomst is dus duidelijk hybride en dat beseffen ze bij Aktual ook.
“Xperify combineert twee belangrijke aspecten: je hebt persoonlijk contact met de klant in een levensgetrouwe omgeving én je hoeft je niet per se te verplaatsen”, licht Kristof De Baerdemaeker, ceo van Aktual, toe. “Met behulp van deze online tool kunnen verkopers bovendien al vroeg in het salestraject hun meerwaarde bewijzen, soms zelfs onmiddellijk van bij het eerste online contact.”
“We geloven sterk in de combinatie van fysieke en digitale verkoopmomenten. Klanten hebben geproefd van die hybride manier van verkopen en willen niet meer terug naar uitsluitend fysieke contacten”, verduidelijkt Nicolas Vanden Avenne. “Aktual deelt deze visie en wijst zijn klanten op de nieuwe kansen dat dit met zich meebrengt.”
Partners gezocht
In de toekomst wil Xperify partnerships aangaan om bedrijven te ondersteunen in de digitale transformatie. “Met onze virtual selling tool combineren we het beste uit de fysieke en digitale wereld met één doel: de verkoper kracht geven in een hybride wereld.”
(SM)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier