Kledingzaak Nicky M. in Brugge viert 25-jarig bestaan: “Zullen ons ook de komende jaren met passie inzetten voor onze klanten”

Nicky Moerman runt de zaak met haar partner Frederik Coffyn. © PDV
Piet De Ville
Piet De Ville Medewerker KW

De kledingzaak voor dames en heren Nicky M. aan de Vlamingstraat viert haar 25-jarige bestaan. “Sinds onze oprichting in 1999 hebben we ons met passie ingezet om onze klanten te voorzien van hoogwaardige mode en een mooie winkelervaring”, zegt Nicky Moerman, die de zaak runt met haar partner Frederik Coffyn.

Het jaar 2024 markeert een bijzondere mijlpaal voor kledingzaak Nicky M. op de hoek van de Vlamingstraat en het Kraanplein. De zaak viert namelijk haar 25-jarige jubileum als verkooppunt van exclusieve merkkleding, zowel voor dames als heren. Nicky Moerman, de oprichtster, en haar partner Frederik Coffyn, die tien jaar na de start ook herenkleding introduceerde, wilden deze verjaardag niet onopgemerkt voorbij laten gaan.

“Voor mij was starten met een eigen kledingzaak wel een grote stap, want ik liet er een vaste en veilig job in het onderwijs voor staan”, vertelt Nicky. “Mijn ouders stonden er zeker niet voor te springen, integendeel. Maar het is uiteindelijk toch wel een mooi verhaal geworden kan ik nu zeggen. De winkel was bij de start een stuk kleiner, want er zijn doorheen de jaren diverse uitbreidingen doorgevoerd.”

Mancave

“Aanvankelijk was het enkel een damesboetiek maar mijn partner Frederik begon in 2013 met de verkoop van kleding en accessoires voor heren in de kelder hier. Hij maakte er zelfs een heuse mancave waar de mannen zich thuis voelen bij het passen en kiezen van hun kledij. In 2018 verhuisde de mannenkleding naar een meer zichtbare locatie op het gelijkvloers”, gaat Nicky voort.

Het jaar 2022 stond voor een nieuwe uitbreiding. Op de verste hoek van het Kraanplein werd een ruimte voor de verkoop van interieur en decoratie ingericht. “Maar dat bleek jammer genoeg niet zo’n geslaagde keuze te zijn. Ik denk dat je je echt op die artikelen moet kunnen focussen en wij zijn toch meer ‘kledij-mensen’”, geeft Nicky Moerman toe. “Toen duidelijk werd dat het geen succes was, hebben we dat gestopt en die ruimte gebruikt voor de verkoop van outletkledij.”

“Na al die jaren hebben we een mooi cliënteel opgebouwd van zowel Bruggelingen als toeristen die ook vaak terugkomen. We willen ons ook in de komende jaren met passie inzetten om onze klanten te voorzien van hoogwaardige mode en een mooie winkelervaring.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier